۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
تولیدات بوشهر به ۵۵ کشور ارسال شد| صادرات ۵ میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولیدات بوشهر به ۵۵ کشور ارسال شد| صادرات ۵ میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر

بوشهر- سلیمانی ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان بوشهر با بیان اینکه تولیدات بوشهر به ۵۵ کشور جهان صادر شده گفت: در ۴ ماه نخست سال جاری ۵ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات بوشهر صادر شده است.

علی سلیمانی در حاشیه نشست خبری و رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گمرکات استان بوشهر در راستای انجام واردات و صادرات انواع کالا از بنادر استان فعالیت شبانه روزی دارند و ۱۴ گمرک استان با بیش از ۶۴۰ نیرو به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: محصولات تولیدی استان بوشهر به بیش از ۵۵ کشور جهان صادر می‌شود که بیشترین صادرات از بنادر بوشهر به چین و امارات و هندوستان و آفریقای جنوبی انجام شده است.

مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان تیرماه امسال حدود ۱۰ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای هدف صادر شده است.

سلیمانی تصریح کرد: واردات کالا به استان نیز در ۴ ماه نخست سال جاری حدود ۷۰۰ میلیون دلار بوده که پارچه و برنج و قطعات نیروگاهی و پالایشگاهی مهم‌ترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر هستند.

وی افزود: درامد گمرکات استان بوشهر بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری تا پایان تیرماه بوده است.

سلیمانی گفت: در سالی که به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده، همه باید برای تحقق شعار سال گام برداریم.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha