۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
۱۰ هزار تن گندم خارجی به استان زنجان وارد شد
مدیر کل غله زنجان:

۱۰ هزار تن گندم خارجی به استان زنجان وارد شد

زمانی- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۶ مرداد امسال حدود ۱۰ هزار تن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وارد استان زنجان شده است.

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار به ورود گندم خارجی به استان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰هزارتن گندم خارجی از آغاز سالجاری تا ۲۶ مرداد ماه امسال در قالب ۱۹۵ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در مراکز ذخیره سازی ملکی نگهداری و مصرف می شود.

وی ابراز داشت: واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حدود ۲۰ درصد گندم خارجی و ۸۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحدهای خبازی سطح استان ارائه دهند.

زمانی تاکید کرد: گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخوردار است و با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان، واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵ هزار و ۵۶۲ تن گندم خارجی در قالب حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، جهت ذخیره سازی و استفاده در تولید آرد کارخانجات آردسازی وارد استان زنجان شده بود.

کد خبر: ۱۶۸٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha