۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
بی رغبتی سرمایه گذار به دلیل عوارض ۶۰ درصدی ساخت و ساز مسکن| چندین برابر شدن نرخ بیمه ساختمانی
عضو کمیسیون عمران مجلس با بازار مطرح کرد

بی رغبتی سرمایه گذار به دلیل عوارض ۶۰ درصدی ساخت و ساز مسکن| چندین برابر شدن نرخ بیمه ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره رکود و کاهش ساخت مسکن گفت: امسال شهرداری ها در کلان شهرها عوارض ساخت و ساز را بیش از ۶۰ درصد و گاهی اوقات بیش از صد درصد افزایش داده اند.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره رکود و کاهش ساخت مسکن، با بیان اینکه متاسفانه شعارهای دولت دربخش مسکن نتیجه نداشته و همواره بر قیمت مسکن افزوده می شود، گفت:ما باید در سیاست گذاری بخش مسکن تجدید نظر کنیم و لازم است از شعار هایی که می دهیم، بیرون بیاییم و به نیروی عظیم مردمی فکر کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید به نیروی عظیم مردمی در این بخش سوبسید دهیم، تاکید کرد: دولت باید ساخت مسکن را برعهده مردم قرار دهد چراکه دولت نمی‌تواند به خودی خود مسکن بسازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت باید در امور مربوط به مسکن تسهیلگری کند، تاکید کرد: متاسفانه این مهم از سوی دولت محقق نمی شود که اگر این موضوع مورد تاکید قرار گیرد دیگر نیاز نیست صندوقی به عنوان صندوق مسکن شکل بگیرد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: دولت می تواند با کاهش عوارض ساخت به تولید مسکندر کشور کمک کند امر که متاسفانه عکس آن در جریان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال امسال شهرداری ها در کلان شهرها عوارض ساخت و ساز را بیش از ۶۰ درصد و گاهی اوقات بیش از صد درصد افزایش دادند که این موضوع به هیچ وجه نمی تواند به ساخت مسکن در کشور کمک کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه شهرداری ها نرخ بیمه ساختمانی را چندین برابر افزایش دادند، گفت: در کنار این موضوعات قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن و سیمان در یک سال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بنابراین این شرایط گویای افزایش قیمت مسکن است و نتیجتا سازنده و بخش خصوصی رغبت نمی کند که به سمت ساخت و ساز مسکن حرکت کند.

پاک فطرت با اشاره به افزایش هزینه تولید مسکن در کشور بیان کرد: در این شرایط سرمایه گذار دیگر میلی برای تولید مسکن ندارد.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      نگاه اندیشی میشه.. وباید درست. به رضایت. طرفین برسد... جانان