۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
مصرف ۳۹۸ مگا وات برق در اردبیل| رکورد شکسته شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مصرف ۳۹۸ مگا وات برق در اردبیل| رکورد شکسته شد

اردبیل - قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: رکورد مصرف برق در استان با مصرف روزانه ۳۹۸ مگاواتی شکسته شد.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا در چند روز اخیر و شدت مصرف برق در واحدهای خانگی و اداری میزان مصرف در روزهای اخیر روند صعودی داشته است.

وی تصریح کرد:‌ با افزایش تقاضای مصرف برق در ساعات پیک، یک شنبه شب با مصرف ۳۹۸ مگاوات برق، رکورد مصرف در تابستان امسال شکسته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به روزهای گرم پیشرو نیز اشاره کرد و گفت: همچنان روزهای گرمی را در پیش رو داریم و امیدواریم با پایین آوردن مصرف برق به ویژه در ساعات پیک به پایداری تأمین برق و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی واحدهای صنعتی کمک کنیم.

قدیمی افزود: با تغییر ساعات ادارات از هفت صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر بخشی از التهابات مصرف بالای برق در استان کاسته شده و ما تا نیمه‌های تابستان بدون اعمال خاموشی سعی کردیم تا پایداری انرژی را به رغم برخی از فشارها پشت سر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند و تجهیزات ایمنی در ادارات، مصرف برق ادارات به دقت رصد می‌شود تا با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری تا ۳۰ درصد و غیر اداری نیز تا ۶۰ درصد کاهش مصرف برق را در ادارات شاهد باشیم.

قدیمی از هموطنان به ویژه در شمال استان خواست تا با رعایت مصرف برق به ویژه روشن کردن کولر در دور کند و درجه آسایش ۲۵ درجه به پایداری تأمین برق کمک کنند.

وی اضافه کرد: با پشت سر گذاشتن چند روز باقیمانده از مردادماه امیدواریم از شهریورماه با تعدیل دمای هوا شاهد کاهش مصرف برق و بهبود شرایط موجود در این حوزه باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: به ازای هر درجه تعدیل دما و کاهش آن، مصرف تا یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور کاهش پیدا می‌کند و با فرا رسیدن فصل پاییز امیدواریم شرایط مطلوبی را در تأمین برق مصرفی هموطنان شاهد باشیم.

در روزهای اخیر و با حاکم شدن هوای گرم در اکثر شهرهای شمالی و جنوبی استان مصرف برق نیز افزایش یافته و به نظر می‌رسد تا آخر هفته دمای هوا تا ۴۱ درجه نیز در ساعات روز افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha