۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
بعید است اروپا مسائل پادمانی ایران را ببندد| زمان موفقیت مذاکرات نامحدود نخواهد بود
مقام اسبق کاخ سفید در گفتگو با بازار:

بعید است اروپا مسائل پادمانی ایران را ببندد| زمان موفقیت مذاکرات نامحدود نخواهد بود

پروفسور «فرانک فن هیپل» معتقد است که زمان موفقیت مذاکرات نامحدود نخواهد بود و مسائل پادمانی ایران با آژانس باقی خواهد ماند.

بازار؛ گروه بین الملل: متعاقب ارسال یاسخ ایران به طرح اروبا در خصوص برجام، اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران به ازسرگیری توافق هسته‌ای است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ما پاسخ ایران را دوشنبه شب دریافت کردیم-در حال بررسی آن هستیم و و با دیگر طرف‌های برجام و ایالات متحده در مسیر پیش‌رو رایزنی می‌کنیم».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکرات رفع تحریم‌ها، پاسخ ایران به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای را سازنده توصیف کرد.

به نوشته اسپوتنیک، او گفت که توپ اکنون در زمین دولت آمریکاست و ایران پیشنهاد کرده است که در جریان اصلاح پیش‌نویس احیای توافق هسته‌ای، تضمین‌های مربوط به حفظ توافق در آینده تقویت شود.

نماینده دولت روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در ادامه گفت که دیدار قریب‌الوقوع در سطح وزرای خارجه در خصوص توافق هسته‌ای بعید نیست.

دور اخیر مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

پروفسور «فرانک فن هیپل» معاون اسبق کاخ سفید و استاد دانشگاه پرینستون در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: من نگران این هستم که زمان برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات رو به اتمام است.

وی در ادامه یادآور شد: من چیزی در مورد پیشنهاد اروپا نمی‌دانم، اما تردید دارم که گروه 1+5 بتواند تصمیم بگیرد که تحقیقات آژانس باید تعطیل شود. اگر برجام احیا نشود موضوع نگران کننده ای در همکاری ایران و آژانس رخ خواهد داد.

وی در خصوص این موضوع که مذاکرات تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد نیز گفت: من نمی دانم اما این مذاکره نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

معاون اسبق کاخ سفید در پایان گفت: من نگرانم که ما در مسیر شکستی قرار داریم که هیچ یک از طرفین نمی خواهند عواقب آن را مقصر بدانند.

کد خبر: ۱۶۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha