۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
روایتی از اعتراض چینی ها به قرارداد ۲۵ ساله با ایران| توقف بخشی از سند ایران و چین
یک نماینده مجلس مطرح کرد

روایتی از اعتراض چینی ها به قرارداد ۲۵ ساله با ایران| توقف بخشی از سند ایران و چین

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توقف بخشی از سند ۲۵ ساله ایران و چین به این دلیل بود که کشور چین مقداری به موضوعات مربوطه این سند در دولت قبل معترض بود چراکه قرار بوده این سند بیشتر اعمالی باشد تا اعلامی.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به سرنوشت قرارداد ۲۵ سال ایران و چین، گفت: مقداری از موضوعات مربوط به این سند – قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین – متوقف شده است.

وی بیان کرد: توقف بخشی از این سند به این دلیل بود که کشور چین مقداری به موضوعات مربوطه این سند در دولت قبل معترض بود چراکه قرار بوده این سند بیشتر اعمالی باشد تا اعلامی.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تقریبا گلایه کشور چین به این سند براین اساس بود که این سند به نحوی از سوی دولت قبل اعلام شد و دیگر اعمال نشد و به سمت انجام و راه اندازی پیش نرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک سال از عمر دولت سیزدهم سپری شده است، روند این سند در دولت فعلی چگونه پیش رفته است، بیان کرد: خیلی مطلع از روند فعالیت ها در این دولت نیستیم.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولین دولت سیزدهم تاکنون گزارشی از روند اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین به مجلس ارائه نکرده اند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به گزارش صفری، معاون وزیر خارجه در چند ماه گذشته به نمایندگان مجلس بیان کرد: آقای صفری در گذشته سفیر ایران در چین بودند، با این حال در آن جلسه خیلی به موضوع سند ۲۵ ساله ایران و چین اشاره ای نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعلا از اتفاقات و سرمایه گذاری هایی که در قالب این سند قرار بوده رخ دهد، خبری نیست. البته بین ایران و چین یک روابط مثبتی وجود دارد و تبادلات اقتصادی و تجاری همیشه بوده و هست اما درباره آنچیزی که به نام قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مطرح شده، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha