۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
اهمیت دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار کریپتوکارنسی

اهمیت دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار کریپتوکارنسی

اگر در بازار ارزهای دیجیتال و بازار معاملات تازه کار هستید، می‌توانید به راحتی از نحوه ارائه اطلاعات توسط تحلیل‌ها آگاه شوید.

به گزارش بازار، اگر در بازار ارزهای دیجیتال و بازار معاملات تازه کار هستید، می‌توانید به راحتی از نحوه ارائه اطلاعات توسط تحلیل‌ها آگاه شوید. مانند هر نوع معامله‌ای، بهتر است تا جایی که ممکن است به بازار انتخابی خود مسلط شوید. آمادگی برای ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال مستلزم بررسی دقیق دارایی‌های دیجیتالی است که می‌خواهید معامله کنید، تاریخچه و الگوهای رفتاری آن‌ها، و همچنین سایر عوامل مرتبط با ارزش ذاتی ارز که بر قیمت ارز های دیجیتال تأثیر می‌گذارند. همان طور که در مقاله "تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال" اشاره شد، قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، باید به خاطر داشته باشید که ارزیابی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال با ارزیابی دارایی‌های مالی معمولی مانند سهام تفاوت چشمگیری دارد، زیرا صورت‌های مالی وجود ندارد. در این مقاله راهنمای عمیقی در مورد اهمیت دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار کریپتوکارنسی به شما ارائه می‌دهیم.

ضرورت داشتن دانش تحلیل در بازار کریپتوکارنسی

اهمیت دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار کریپتوکارنسی

به عنوان یک معامله‌گر کریپتو، می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث افزایش، کاهش یا رکود قیمت ارز دیجیتال می‌شود. در حالی که بازارها همیشه قابل پیش بینی نیستند، با تجزیه و تحلیل صحیح، اغلب می‌توانید حداقل یک ایده نسبتاً خوب از محتمل ترین سناریوها را بدست آورید. یک معامله‌گر خوب می‌داند چه زمانی معامله کند. آنها روندهای بازار را تشخیص می‌دهند و مناطقی را شناسایی می‌کنند که می‌توانند به طور قابل اعتماد اتفاقات بعدی را پیش بینی کنند. اما آنها چگونه این را انجام می‌دهند؟

در اینجا دو پاسخ وجود دارد: تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال.

تحلیل فاندامنتال (Fundamental) به اصول یک دارایی، یا به عبارت دیگر، هر جنبه‌ای از دارایی که به ارزش کلی آن کمک می‌کند، می‌پردازد. تحلیل تکنیکال (Technical) مطالعه عملکرد قیمت تاریخی برای پیش بینی عملکرد قیمت ارز دیجیتال در آینده است. تجزیه و تحلیل تکنیکال بخش قابل توجهی از تجارت است که عمدتاً بر اساس روانشناسی فردی است.

مبانی تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال به هیچ وجه منحصر به ارزهای دیجیتال نیست. این تحلیل در انواع دیگر معاملات ریشه دوانده است. مفهوم ساده است: اگر بتوانید تشخیص دهید که دارایی دارای ارزش ذاتی است که با قیمت فعلی بازار آن تناسب ندارد، می‌توانید بر اساس تحلیل خود معامله کنید و در تئوری، سود کسب کنید.

شما برای سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال باید به دنبال شناسایی پروژه‌هایی باشید که معتقدید شانس موفقیت بالایی دارند. همچنین ممکن است شما در حال تحقیق روی سرمایه‌گذاری‌های خود باشید تا ارزش آتی آنها را تعیین کنید. این تحلیل فاندامنتال است که به کمک شما می‌آید. تجزیه و تحلیل فاندامنتال همچنین به جزئیات کوچکتر نیز می‌پردازد. در سال ۲۰۱۷، تغییر برند یک توکن و تعیین نام و لوگوی جدید به آن در بازار کریپتو بسیار مرسوم بود. معمولاً به دنبال تغییر نام تجاری ممکن است افزایش قیمت اتفاق بیفتد که با گذشت زمان، این افزایش از بین خواهد رفت. تحلیل فاندامنتال به شما کمک می‌کند بر اساس این تغییرات جزئی و هیجانی دست به خرید و فروش ارز دیجیتال نزنید.

معامله‌گران باید بتوانند تشخیص دهند که چگونه تغییرات اساسی مانند این توسط فعالان بازار دریافت می‌شود. در بسیاری از موارد مهم نیست که شما در مورد آن چه احساسی دارید، مهم این است که بازار چگونه در مورد آن عکس‌العمل نشان می‌دهد.

مبانی تحلیل تکنیکال

ابزارهای تحلیل تکنیکال برای بررسی روش‌هایی که عرضه و تقاضا برای اوراق بهادار بر تغییرات قیمت، حجم و نوسانات ضمنی تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌شود. این روش با این فرض عمل می‌کند که فعالیت‌های معاملاتی گذشته و تغییرات قیمت یک ارز دیجیتال می‌توانند شاخص‌های ارزشمندی برای پیش بینی تغییرات قیمت آتی ارز دیجیتال در صورت همراه شدن با قوانین سرمایه‌گذاری یا معاملات مناسب باشند.

این تحلیل اغلب برای تولید سیگنال‌های معاملاتی کوتاه‌مدت از ابزارهای مختلف از جمله نمودار استفاده می‌کند، اما همچنین می‌تواند به بهبود ارزیابی قدرت یا ضعف یک سهام یا یک ارز دیجیتال نسبت به بازار گسترده‌تر یا یکی از بخش‌های آن کمک کند. این اطلاعات به تحلیلگران کمک می‌کند تا برآورد کلی ارزش خود را بهبود بخشند.

تحلیل تکنیکال همانطور که امروز می‌شناسیم اولین بار توسط چارلز داو (Charles Dow) و در قالب نظریه داو (Dow Theory) در اواخر دهه ۱۸۰۰ معرفی شد. چندین محقق قابل توجه از جمله ویلیام همیلتون (William Hamilton)، رابرت ریا (Robert Rhea)، ادسون گولد (Edson Gould) و جان مگی (John Magee) به مفاهیم نظریه داو و شکل‌گیری آن کمک کردند. اساس آن امروزه تجزیه و تحلیل تکنیکال تکامل یافته است که شامل صدها الگو و سیگنال است که طی سالها تحقیق توسعه یافته است.

روش های صحیح تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال در زمان مناسب

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه تجزیه و تحلیل قیمت ارز دیجیتال، توصیه نمی‌شود که خود را تنها به یک روش تحلیل بازار کریپتوکارنسی محدود کنید. هر دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال می‌توانند بینش مفیدی را در مورد مسیر بالقوه آینده قیمت ارز دیجیتال ارائه دهند، اگرچه بسته به نوع معامله‌ای که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است یکی از آنها اولویت بیشتری نسبت به دیگری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال انجام معاملات کوتاه مدت هستید، ابزارهای فنی و تحلیل تکنیکال کاربرد بیشتری دارند زیرا می‌توانند الگوها را در طول چند دقیقه، ساعت و روز نشان دهند، اما اگر دیدگاهی به تحلیل بلندمدت ارزهای دیجیتال دارید که به ارزش کلی نگاه می‌کند. تحلیل فاندامنتال گزینه بهتری خواهد بود.

درک کامل از نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های دارایی‌های تاریخی، و همچنین نحوه ارزیابی ارزش ذاتی یک ارز، مهارت‌های حیاتی برای هر سرمایه‌گذار ارز دیجیتال است که می‌خواهد پتانسیل درآمد خود را افزایش دهد و از میزان قرار گرفتن در معرض ضرر آن بکاهد.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha