۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
ایجاد ۵۵ هزار فرصت شغلی به همت کمیته امداد

ایجاد ۵۵ هزار فرصت شغلی به همت کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۵۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در چهارماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به برنامه این نهاد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری گفت: در چهارماهه نخست امسال ۵۵ هزار شغل برای مددجویان و خانواده‌های نیازمند ایجاد شده است.

فیروزآبادی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی شبکه بانکی به طرح‌های اشتغال مددجویان اختصاص یافته است، افزود: بانک‌های عامل در نیمه خردادماه اعتبارات مربوط به اشتغال کمیته امداد را به استان‌ها ابلاغ کردند که امیدواریم تخصیص این تسهیلات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با تشریح جامعه هدف برنامه اشتغال این نهاد، گفت: ۵۰ درصد مشاغل برای مددجویان و فرزندان آن‌ها و ۵۰ درصد برای نیازمندان و بیکاران خارج از حمایت امداد پیش‌بینی شده است.

فیروزآبادی بر توسعه آموزش‌های مهارتی برای متقاضیان طرح‌های اشتغال تاکید کرد و افزود: امسال ۵۰ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی برای کسب و کار برخوردار می‌شوند.

وی توجه به بازار فروش محصولات مددجویان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در همین زمینه کمیته امداد از طریق برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات و خرید تضمینی، از تولیدات مددجویان حمایت می‌کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha