۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کاهش قیمت دلار کانادا در بازار تهران| آیا به توافق هسته ای نزدیک می شویم؟
آخرین تحولات بازار فارکس؛

کاهش قیمت دلار کانادا در بازار تهران| آیا به توافق هسته ای نزدیک می شویم؟

با افزایش قدرت و شاخص دلار در بازار فارکس طی روز دوشنبه، هر دلار کانادا در برابر دلار آمریکا (CAD/USD) حدود ۰.۴۷۳ درصد کاهش یافته و همزمان قیمت دلار کانادا در بازار تهران نیز افت محسوسی داشت.

به گزارش بازار، با افزایش قدرت و شاخص دلار در بازار فارکس طی روز دوشنبه، هر دلار کانادا در برابر دلار آمریکا (CAD/USD) در زمان تنظیم این گزارش ۰.۴۷۳ درصد کاهش یافت.

شاخص دلار نیز امروز با افزایش مواجه شده و به حدود ۱۰۶ رسید که نشان دهنده افزایش میزان ریسک در بازارهای مالی و پناه بردن سرمایه گذاران به سمت دارایی امن دلار است. به همین دلیل نیز بازارهای مالی به ویژه بازارهای ریسک پذیر مانند کریپتو تا حد زیادی با ریزش مواجه شده اند.

کاهش قیمت دلار کانادا در بازار تهران| آیا به توافق هسته ای نزدیک می شویم؟

اما دلیل عمده افزایش شاخص دلار، احتمالا به جلسه این هفته کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا مربوط است که معمولا پیش از تشکیل آن، بازارهای مالی با افت چشمگیری مواجه می شوند. به نظر می رسد تا زمان برگزاری این جلسه نیز همچنان شاهد افزایش نوسان و احتمالا ریزش بیشتر در بازارهای مالی باشیم.

اما در صرافی های تهران، هر دلار کانادا امروز با کاهش حدود ۲۰۰ تومانی به ۲۹۹۸۰ تومان کاهش یافته که می تواند نشان از افزایش ذخایر دلار کشور باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند این امر می تواند نشان دهنده بروز نشانه هایی از توافق قابل دسترس میان تهران و غرب در راستای مذاکرات هسته ای محسوب شود.

با اینحال، اصلاح قیمت دلار کانادا تا سطح فعلی امری معمول بوده و هنوز نمی توان با قطعیت از افزایش ذخایر ارزی کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha