۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
ذهنیت‌ مسئولین اقتصادی نسبت به بورس کالا باید اصلاح شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ذهنیت‌ مسئولین اقتصادی نسبت به بورس کالا باید اصلاح شود

پیشنهاد مجلس و همچنین کمیسیون صنایع از ابتدا این بوده که عرضه کلیه محصولات تولیدی توسط خودروسازها در بورس کالا باشد تا بتواند به تعادل بخشی قیمت، رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذهنیت مدیران و مسئولان کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی نسبت به بورس کشور باید اصلاح شود گفت: گاهی افراد احساس می‌کنند که عرصه بورس یک عرصه رقابتی نیست اما این طرز تفکر درست نیست بلکه عرصه بورس در کشور بسیار خاص و ویژه است.

فیروزی با تاکید بر اینکه مجموعه بورس باید تلاش خود را برای از بین بردن ذهنیت‌های غلط و نادرست دوچندان کند، اظهار کرد: بورس با سازوکارهایی که ایجاد کرده، شفاف‌سازی‌ در معاملات و با عرضه‌های مناسبی که انجام داده، زمینه اعتماد را به صورت ملموس ایجاد کرده است؛ اما این هنوز کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم تبین کنیم که سازوکار بورس سالم و رقابتی است و یک فضای شفاف و عرصه مهم برای معاملات است، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و همه از آن استقبال می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودرو از جمله کالاهایی است که متاسفانه عرضه و تقاضای آن در کشور متعادل نیست و میزان تولید و عرضه کمتر از میزان تقاضا است، پیشنهاد مجلس شورای اسلامی و همچنین کمیسیون صنایع از ابتدا این بوده که عرضه کلیه محصولات تولیدی توسط خودروسازها در بورس کالا باشد و این استدلال در بین کسانی که پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا را دادند هنوز قوی است تا بتواند به تعادل بخشی قیمت، رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی و حذف بسیاری از واسطه‌ها، کمک کند

فیروزی با اشاره به اینکه بورس کالا بستری رقابتی است، عنوان کرد: این بستر می‌تواند با ایجاد اعتماد بیشتر بین افراد به رقابت و کشف قیمت‌های واقعی و منطقی کمک کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد فضای ایجاد شده در بورس کالا بسیار خوب است و اگر خودروسازها و وزارت صمت به صورت خاص از این موضوع استقبال خوبی کنند، شاهد اتفاقات خوب در آینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آشنایی اکثر مردم با بورس بسیار زیاد شده و ساز و کارهای شفاف در معاملات قابل ملاحظه است، خاطرنشان کرد: بورس باید اقدام به تکمیل برخی زیرساخت‌ها کرده و با پشتکار بیشتر برای عرضه کل محصولات خودرو در اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان افزود: باید پذیرفت که عرصه بورس برای عرضه و تقاضای کالا بسیار مناسب است. بنابراین، کلیه محصولات خودرو باید در بورس کالا عرضه شود زیرا این موضوع به تعادل بخشی در قیمت، شفافیت، حذف واسطه‌ها و مفاسد کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha