۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
ضریب اشغال تخت مراکز گردشگری استان سمنان ۶۵ درصد است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

ضریب اشغال تخت مراکز گردشگری استان سمنان ۶۵ درصد است

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، درباره شرایط زیرساخت‌های مسافرپذیری استان گفت: ضریب اشغال تخت اسکان در مراکز گردشگری استان ۶۵ درصد است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگر پذیری استان سمنان، تاکید کرد: ضریب اشغال تخت‌های زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان دست کم ۶۵ درصد برآورد شده و این نشان می‌دهد استقبال گردشگران بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌ها در واقع یک معیار برای سنجش کمی و کیفی گردشگری است، بیان داشت: این شاخص می‌تواند نشان دهد که استان سمنان چقدر توانسته از معبر گردشگری برای کریدور تهران- مشهد، به یک مقصد گردشگری بدل شود.

سمنان مقصد گردشگری

دبیر کارگروه تسهیل خدمات سفر استان سمنان ادامه داد: برای اینکه یک استان را مقصد گردشگری بدانیم باید میزان ضریب اشغال تخت‌ها در آن از مرز ۵۰ درصد بگذرد که خوشبختانه این موضوع محقق شده تا جایی که در مرکز استان، میزان اشغال تخت‌های اسکان زیرساخت های گردشگری از ۸۰ درصد هم عبور کرده است.

کرم زاده با بیان اینکه برای افزایش ضریب اشغال تخت‌ها در هتل‌ها و تأسیسات گردشگری، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله این برنامه‌ها است، بیان داشت: توجه به اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری از جمله اولویت‌های ما در استان است.

ضریب اشغال تخت‌ها در واقع یک مصداق برای سنجش میزان گردشگری است

وی با بیان اینکه گردشگری صنعتی است که می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند و از این بابت دارای اهمیت است، تاکید کرد: بافت تاریخی سمنان بسیار ارزشمند و فاخر است و در صورت توجه در سطح جهانی مطرح می‌شود و از این منظر می‌توانیم در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی تأثیرات خوبی را شاهد باشیم.

بازارچه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در استان با حضور سرمایه‌گذاران و کارگزاران صادراتی حوزه صنایع خلاق از جمله اقداماتی است که سعی کردیم در آن، توجه به اشتغال و توسعه اقتصادی را در نظر بگیریم، گفت: این رویداد با مشارکت پارک علم و فناوری استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان برگزار شد.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه تقویت هنرهای دستی و صنایع دستی استان سمنان به مثابه یکی از رشته‌های اشتغال‌زا و معرف استان در زمینه گردشگری، از دیگر راهبردهای ما است، ابراز داشت: هنرمندان استان سمنان خوشبختانه در ۵۲ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند و محصولات شأن حتی کیفیت صادرات به خارج را هم دارد.

وی درباره زیرساخت فروش به مثابه مهمترین نیاز هنرمندان صنایع دستی استان سمنان، بیان داشت: در زمینه تأمین بازار مصرف و هدف صنایع دستی در استان سمنان، نگاه ما به ایجاد بازارچه رسمی است همچنین مهمترین طرح ما بازارچه سمنان است که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در خاتمه با اشاره به ایجاد بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی، بیان کرد: در صورت ساخت بازارچه صنایع‌دستی در سمنان می‌توانیم تحول خوبی را در زمینه صنایع دستی استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha