۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۵۳ درصد کاهش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل:

تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۵۳ درصد کاهش یافت

اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، میزان تردد فروردین 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل، علی رحمتی در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان در محل استانداری اردبیل با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون ۴۹۴ هزار تردد در فروردین ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است گفت: این میزان تردد توسط ۶۴ سامانه تردد شماری به ثبت رسیده است

عضو شورای اداری استان اردبیل میانگین سرعت استان را در مدت یاد شده ۷۲ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: بخاطر شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد فروردین ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد با ۴۰۳هزار مورد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس به ثبت رسیده گفت: در محور اردبیل مغان و بالعکس محدوده سه راهی صحرا ۳۹۴ هزار تردد و اردبیل خلخال و بالعکس نیز ۳۰۴ هزار به ثبت شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل هوشمندسازی جاده های استان را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد:علاوه بر ۶۶ سامانه تردد شماری ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۴۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماه سال گذشته استان اردبیل با کاهش ۱۹.۵ درصدی متوفیات تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با قدردانی از تلاش های همه دستگاههای حاضر در این کمیسیون و فعالان رسانه ای تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز استان اردبیل با کاهش۱۱درصدی در رتبه ۴ کشوری قرار گرفت.

رحمتی اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: از ۲۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محورها ۱۱ مورد حذف و اصلاح شده و عملیات اصلاح ۸ نقطه دیگر نیز درحال اجراست.

کد خبر: ۱۶٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha