۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

سامانه تایید اصالت سموم کشاورزی راه اندازی می شود

سامانه تایید اصالت سموم کشاورزی راه اندازی می شود

عضو هیات مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم کشاورزی گفت: برای مقابله با افزایش عرضه سموم کشاورزی تقلبی که در پی گرانی این نهاده اتفاق افتاده، سامانه تائید اصالت سموم کشاورزی راه اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، مسعود گیل آبادی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور با اعلام اینکه از دست رفتن بازارهای صادراتی به دلیل بالا بودن باقی مانده سموم کشاورزی از تهدیدهای اصلی توسعه بازار محصولات کشاورزی کشور است، به نقل از کارشناسان به برخی دلایل بالا بودن باقی مانده سموم کشاورزی در محصولات پرداخت که مهمترین آنها، استفاده نادرست از سموم توسط کشاورزان، توزیع سموم کم کیفیت و تولید سموم تقلبی در کشور است.

گیل آبادی در ادامه افزود: از سال گذشته عرضه سموم تقلبی در بازار افزایش داشته تا جایی که گزارش‌هایی از اثر مصرف آن‌ها بر تولید محصولات داشته‌ایم و دلیل افزایش سموم تقلبی هم تغییر نرخ مواد اولیه تولید سموم و سموم آماده مصرف است که موجب گرانی چند برابری این نهاده بخش کشاورزی شده، علاوه بر آن تورم و گرانی سایر نهاده‌های تولید بر افزایش قیمت سم اثر داشته و موجب ورود متخلفان به حوزه تولید این نهاده شده است.

سامانه تایید اصالت سموم کشاورزی راه اندازی می شوداین عضو هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور، برای جلوگیری از تخلف در بازار سموم کشاورزی کشور از بکارگیری راهکاری کاربردی خبر داد و آن راه اندازی سامانه تائید اصالت سموم کشاورزی است.

گیل آبادی سپس افزود: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های برزگ و معتبر تولید سموم کشاورزی شماره‌ای را در اختیار کشاورزان قرار داده‌اند تا کشاورزان با استفاده از آن استعلام اصالت سموم خریداری شده را بسنجند و به کشاورزان توصیه می‌شود سموم مورد نیاز خود را فقط از نمایندگی‌های مجاز شرکت‌ها خریداری کنند.

گفتنی است؛ سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، خرداد ماه امسال در همایش روز جهانی سلامت غذا، سموم تقلبی کشاورزی را مشکل جدی در کشور عنوان کرد و گفت: باید این موضوع را به صفر برسانیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha