۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
راه تشخیص اصلی و تقلبی بودن انواع تجهیزات سرور اچ پی

راه تشخیص اصلی و تقلبی بودن انواع تجهیزات سرور اچ پی

سرورهای اچ پی و تجهیزات مختلف آن، حضور پر رنگی در بازارهای جهانی دارند. کمپانی HPE با محصولات متنوع خود توانسته است بخش عمده نیاز کاربران در زمینه سرور HP و تجهیزات دیتاسنتر را بر طرف کند.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: سرورهای اچ پی و تجهیزات مختلف آن، حضور پر رنگی در بازارهای جهانی دارند. کمپانی HPE با محصولات متنوع خود توانسته است بخش عمده نیاز کاربران در زمینه سرور HP و تجهیزات دیتاسنتر را بر طرف کند. همین امر سبب شده است که محصولات تقلبی که کاملا مشابه تولیدات اصلی این شرکت هستند در بین کالاهای مختلف یافت شوند.

خوشبختانه HPE برای تشخیص اصلی و تقلبی بودن تجهیزات سرور اچ پی راهکار هوشمندانه‌ای در پیش گرفته‌است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چطور بتوانید به راحتی تجهیزات سرور HP اورجینال را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهید.

چرا کالاهای غیر اصل عرضه می‌شوند؟

این کالاها در ظاهر بسیار شبیه به نمونه اورجینال هستند، بنابرین نباید به هر محصولی که با عنوان کالای اصل سرور اچ پی ای فروخته می‌شود اعتماد کرد. مدیران کسب‌وکارها باید توجه داشته باشند که اگر حتی قطعه کوچکی در سرور مانند فن سرور نیز اورجینال نباشد به راحتی می‌تواند سلامت کل دستگاه را به خطر بیندازد.

راه تشخیص اصلی و تقلبی بودن انواع تجهیزات سرور اچ پی

بسیاری از تجهیزات HPE که به صورت غیراصل عرضه می‌شوند در واقع تنها برای تولید و عرضه‌کننده آن سودآور است. کیفیت بسیار پایین این قطعات اگرچه در ظاهر قابل تشخیص نخواهد بود اما قطعا در عملکرد آن کاملا مشهود است.

آسیب‌هایی که قطعه غیر اورجینال به سرور HP وارد می‌کند

برای عملکرد صحیح یک سرور به قطعات زیادی نیاز است که هر کدام به بهترین نحوه وظیفه خود را انجام دهند. همان طور که گفته شد، سروری را در نظر بگیرید که تمامی قطعات آن به جز فن و هیت سینک، اورجینال هستند. برخلاف اینکه این دو قطعه قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر قطعات سرور دارند، وظیفه مهم خنک‌سازی سرور را برعهده دارند.

در اینجا کاملا قابل پیش بینی است که به خاطر عدم خنک‌کاری صحیح در سرور، CPU و یا قطعه‌ای دیگر از مدار خارج شود یا به طور کامل بسوزد که در نهایت ضرری میلیونی به صاحب کسب‌وکار وارد می‌کند. بنابرین در تهیه تمامی قطعات دقت لازم را داشته باشید.

روش‌های شناسایی تجهیزات سرور اچ پی اصل و تقلبی

اکنون می‌خواهیم روش‌هایی را به شما بیاموزیم که به راحتی بتوانید سرور اچ پی و قطعات جانبی آن‌را از نظر اصالت مورد بررسی قرار دهید.

کیفیت ساخت و متریال کلی دستگاه

در اولین قدم نیاز است که کالا را از نظر کیفیت ساخت بررسی کنید. البته این مورد تنها با کنارهم قرار دادن نمونه اصل و تقلبی در کنار یک دیگر قابل تشخیص است زیرا تا حد زیادی شبیه به یک دیگر هستند. اما باز هم تفاوت‌هایی در این دو نمونه وجود دارد.

از جمله مواردی که می‌توانید از نظر ظاهری آن را بررسی کنید، لبه‌ها و گوشه‌های بهم ریخته، براقی یا کدر بودن پلاستیک، شفافیت قسمت‌های فلزی و انعطاف آن‌ها، وجود خط و خش روی کالا و موارد این چنینی است. یکی از مهمترین معیارهای ظاهری، لیبل کالا است که در ادامه بصورت تخصصی آن‌را بررسی میکنیم.

استعلام در سایت شرکت سازنده قطعه

شما میتوانید با جستجوی عبارت "HPE Warranty Check" به صفحه بررسی محصول سایت HPE مراجعه کنید. در این سایت با وارد کردن شماره سریال محصول و کشور آن، اصالت کالا بررسی می‌شود. تمامی محصولات شرکت پردازش رایان پژواک با گارانتی اصالت کالا عرضه می‌شوند و بر روی سایت HPE اکتیو هستند.

بررسی لیبل سرور HPE و قطعات جانبی آن

اکنون میخواهیم موثرترین و بهترین راه حل برای تشخیص اصل بودن سرور HP و تجهیزات آن را به شما اموزش دهیم. از آنجایی که به سرعت نمونه‌های فیک و تقلبی محصولات HPE در بازار رشد پیدا می‌کنند، این کمپانی تصمیم گرفت تا هر چند وقت یکبار لیبل‌هایی خاص را جایگزین برچسب قبلی کند.

لیبل جدید با ویژگی‌هایی معرفی می‌شود که از کپی شدن و تولید نمونه تقلبی آن نیز جلوگیری شود. در تصویر زیر نمونه‌هایی از برچسب‌های قبلی اچ پی ای که منسوخ شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

راه تشخیص اصلی و تقلبی بودن انواع تجهیزات سرور اچ پی

همان طور که مشاهده میکنید لیبل‌های امنیتی اچ پی در بازه‌های زمانی مختلف تغییر یافته‌اند. در تصویر پایین می‌توانید جدیدترین Security Label را مشاهده کنید. بررسی این لیبل‌ها با ویژگی‌های کلیدی که دارند می‌تواند به راحتی تعیین کند که آیا کالای شما اورجینال است یا خیر.

راه تشخیص اصلی و تقلبی بودن انواع تجهیزات سرور اچ پی

همان طور که گفته شد هر کدام از این لیبل‌های امنیتی ویژگی‌هایی دارند که راه بررسی کالا را مشخص می‌کند. در صورتی که نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید با کارشناسان شرکت رایان پژواک در تماس باشید تا بصورت رایگان به شما در این زمینه راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

ویژگی‌های لیبل‌های امنیتی

از آنجایی که ممکن است نمونه‌های تقلبی برای لیبل‌های جدید نیز تولید شوند، باید ویژگی‌های برچسب‌های اورجینال را بشناسید:

برای نمونه در آخرین لیبل معرفی شده این شرکت، یعنی ورژن ۲۰۲۱ تا کنون، نوار امنیتی با لوگو و نوشته HPE قرار دارد که باید با تغییر زاویه تغییر رنگ دهد. در غیر این صورت لیبل فیک خواهد بود.

در لیبلی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده، لوگوی HPE در داخل یک سکه قرار دارد. شما با تغییر جهت مشاهده می‌کنید که لوگوی این شرکت به علامت صورت تیک (✓) تغییر شکل پیدا می‌کند. نکته قابل توجه این است که اگر دایره کامل نباشد مهم نیست، بلکه تغییر آیکن به تیک مهم است.

در نمونه ۲۰۱۶ این لیبل‌ها، این کمپانی توضیح داده است که با بالا و پایین کردن لیبل، لوگوی HPE در جهت مخالف نمایان و مخفی می‌شود. همچنین در تکان‌هایی به سمت چپ و راست مجددا آیکن شرکت در جهت مخالف مشاهده و مخفی می‌شود.

در لیبل‌های ۲۰۱۵ هم با تغییر جهت از بالا به پایین و یا چپ به راست علامت تیک به Ok تبدیل می‌شود.

بنابرین اگر محصولی تهیه کردید که به عنوان مثال برای سال ۲۰۲۲ تولید شده است اما لیبل آن ورژن ۲۰۱۹ است، قطعا مشخص خواهد شد که کالا غیر اصل است.

نتیجه‌گیری

بسیاری از شرکت های معتبر این محصولات را بصورت اورجینال عرضه می‌کنند اما متاسفانه افراد سودجویی نیز هستند که با لیبل های فیک سرور های HPE و تجهیزات جانبی آن را به عنوان محصول اورجینال به کاربران مختلف می‌فروشند.

اکنون که با راه‌های مختلف شناسایی تفاوت‌های یک محصول اورجینال و غیراورجینال HPE آشنا شدید این نگرانی برای شما کمتر خواهد بود. البته همیشه پیشگیری بهترین گزینه است. به همین منظور پیشنهاد میکنیم که محصولات مدنظرتان را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع مختلف تجهیزات سرورهای HP و دیتاسنتر و یا استعلام قیمت سرور به سایت RayanPejvak.ir مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha