۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
 درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای توقف مذاکرات برجام

درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای توقف مذاکرات برجام

داستان حمله به نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی به آخرین بهانه برای اتهام‌زنی مخالفان توافق هسته‌ای ایران تبدیل شده است.

به گزارش بازار، در پی حمله به سلمان رشدی، نویسنده انگلیسی هندی‌تبار کتاب موهن آیات شیطانی در نیویورک، چند چهره سیاسی جمهوری‌خواه در آمریکا، از جمله دو سناتور، با مطرح کردن ادعای مضحک حمایت ایران از این اقدام، از دولت جو بایدن خواستند مذاکرات احیای برجام را متوقف کند.

مارکو روبیو، حقوقدان و سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا، که سابقه‌ای طولانی در مطرح کردن اظهارات ضدایرانی دارد، در توییتی نوشت: «امروز او (رشدی) را در آمریکا چاقو زدند. چرا بایدن هنوز در حال مذاکره با این تروریست‌ها در تهران است؟»

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس نیز در توئیتی نوشت: «رهبران ایران ده‌ها سال است خواهان قتل سلمان رشدی بوده‌اند. می‌دانیم که آنان امروز در حال تلاش برای ترور مقام‌های آمریکایی هستند. بایدن باید فوراً به مذاکرات با این رژیم تروریستی پایان دهد.»

رشدی اندکی پیش از ساعت ۱۱ روز جمعه قبل از آغاز سخنرانی خود در مؤسسه چاتاکوا در غرب ایالت نیویورک با چاقو از ناحیه شکم و گردن مورد حمله قرار گرفت.

حال گزارش شده است که او دیگر احتیاجی به دستگاه تنفس مصنوعی ندارد و قادر به صحبت کردن است.

در واکنش به حمله به سلمان رشدی، مدیر اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها نیز در توئیتی با مطرح کردن اظهاراتی مضحک نوشت: «سکوت رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تلاش برای قتل سلمان رشدی به‌طور فزاینده‌ای نتیجه یک چیز به نظر می‌رسد: ناامیدی برای بازگشت به توافق با ایران. استیصال آمریکا تجاوز رژیم [ایران] را افزایش می‌دهد.»

گریس ویس، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی نیز از بیانیه کاخ سفید دربارهٔ حمله علیه رشدی انتقاد کرد و آن را «وحشتناک» خواند.

او گفت: «... آیا جو بایدن آنقدر مشتاق است که برجام شوم را پیش ببرد؟»

کد خبر: ۱۶۸٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha