۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
سوددهی صنایع چوب و کاغذ مازندران پس از ۵ سال زیان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سوددهی صنایع چوب و کاغذ مازندران پس از ۵ سال زیان

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: این کارخانه پس از پنج سال زیان دهی به سوددهی رسید و سال قبل ۶۰ میلیارد تومان سود کرد.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ تنها تولیدکننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور به شمار می رود، افزود: این واحد تولیدی در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار تن،۹۸ حدود ۴۷ هزار تن، ۹۹ حدود ۷۲ هزار تن تولید داشته است.

وی با بیان اینکه میزان تولید در سال میزان تولید به ۱۱۱ هزار تن رسیده است، اظهار داشت: این واحد صنعتی پس از پنج سال زیان به سوددهی رسید و در سال ۹۸ زیان آن ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و سال ۹۹ زیان آن ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ این مجموعه نه تنها از زیان دهی خارج شد بلکه ۶۰ میلیارد تومان سوددهی داشته است و از ۱۱۱ هزار تن تولید، ۳۶ هزار تن آن در سه ماهه پایان سال بوده است.

نیک نژاد یادآور شد: از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تولید کاغذ چاپ و تحریر در کشور بیش از هشت هزار تن در سه ماه پایانی سال بوده است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان برای اولین بار در سال جاری رخ داد و ۷۰ درصدکتاب تمام مقاطع تحصیلی از کاغذ ایرانی تولید می شود و تاکنون ۹ هزار تن آن تولید و ارسال شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین قرارداد صادراتی انواع کاغذ صنعتی به کشور عراق با ارزآوری ۱۲ میلیون یورو ثبت شد و ۲۵ هزار تن کاغذ به این کشور صادر می شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha