۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
صادرات در چهارمحال و بختیاری۳۷ درصد کاهش یافت
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

صادرات در چهارمحال و بختیاری۳۷ درصد کاهش یافت

شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات در چهارمحال و بختیاری طی سال ۹۸ حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، الله کرم نصیری ظهر چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیر نفتی در استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه صادرات زمینه ساز ارتقای بخش تولید در چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: افزایش صادرات کالاهای تولیدی موجب فعال شدن واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه صادرات دارد.

وی تاکید کرد: حجم قابل توجهی از کالاهای تولیدی استان از گمرک های سایر استان های کشور صادر می شود که باید علت این امر مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تولید موجب کاهش نرخ بیکاری شده و از مهاجرت جلوگیری می کند که توسعه صادرات رابطه مستقیمی با افزایش تولید دارد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش صادرات در سال گذشته، بیان کرد: علت کاهش۳۷ درصدی صادرات در این استان باید مشخص شود و تلاش شود که موانع صادرات رفع شود.

۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بیان کرد: ۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

اسماعیل الله دادی با بیان اینکه ۴۷ میلیون دلار از حجم کل صادرات محصولات تولیدی از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شده است، بیان کرد: ۳۶ میلیون دلار کالاهای صادراتی استان از گمرک سایر استان های کشور صادر شده است.

وی گفت: صادرات در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل در صادرات کالاهای تولیدی استان اندیشیده شده است.

کد خبر: ۱۶٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha