۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
اراضی لازم برای طرح جهش تولید مسکن در ۶۰ درصد روستاهای گلستان شناسایی شد
در گفتگو با بازار؛

اراضی لازم برای طرح جهش تولید مسکن در ۶۰ درصد روستاهای گلستان شناسایی شد

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت که از مجموعه هزار روستا در گلستان ۶۰۰ قریه اراضی لازم برای اختصاص به طرح جهش تولید مسکن را دارند.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای ساخت سالانه هفت هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان نیاز به ۷۰۰ هکتار زمین در مجموع هزار روستای این استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با همکاری همه دستگاه های دخیل در ۶۰۰ روستای استان یعنی ۶۰ درصد از روستاها اراضی مازاد دولتی شناسایی شده و تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ زمین مورد نیاز دو سال اول طرح جهش تولید مسکن را در روستاها واگذار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از بین افراد متقاضی معرفی شده به بانک تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند و در مرحله دریافت تسهیلات هستند.

به گفته حسینی نیمی از تسهیلات مصوب سفر استانی دولت برای ساخت خانه روستایی به متقاضیان واجد شرایط دهک‌های یک تا پنج اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت که در سفر استانی دولت به گلستان ساخت ۲۸ هزار خانه روستایی در مدت زمان چهار سال به تصویب رسیده بود.

وی بیان کرد: از میان واحدهای معرفی شده به بانک، پنج هزار واحد در مرحله پی‌کنی، چهار هزار و ۷۵۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، سه هزار و ۹۰۰ واحد در مرحله اسکلت بندی، سه هزار و ۸۰۰ واحد اجرای سقف و دو هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله دیوارچینی است.

طبق گفته حسینی مهلت در نظر گرفته برای تکمیل و بهره برداری از این واحدها، یکساله است.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha