۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
لزوم جمع آوری اجاق گازهای غیراستاندارد از بازار
دبیر انجمن لوازم خانگی تاکید کرد

لزوم جمع آوری اجاق گازهای غیراستاندارد از بازار

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران بر لزوم جمع آوری اجاق گازهای غیراستاندارد از بازار تاکید کرد.

به گزارش بازار، عباس هاشمی با بیان اینکه امنیت شهروندان و مصرف کنندگان در دستور کار سازمان ملی استاندارد و انجمن لوازم خانگی است افزود: سازمان ملی استاندارد باید اجاق گازهای فاقد شیر ترموکوپل را از سطح بازار جمع آوری کند ضمن اینکه به شهروندان توصیه می‌کنیم در خرید اجاق گاز حتما دقت کنند، زیرا اگرچه ممکن است شیرهای مورد استفاده در اجاق گاز، هزینه بالایی نداشته باشد، اما تضمین کننده امنیت جانی آن‌ها است.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران همچنین گفت: سازمان ملی استاندارد با اشراف کامل و با شیوه‌های متعارف و مناسب، به جمع آوری این نوع کالاها از سطح بازار اقدام کرده است.

هاشمی، ارتقاء محصولات تولیدی را یکی از وظایف ذاتی سازمان ملی استاندارد دانست و اقدام اخیر این سازمان برای ابطال اجاق گازهای بدون شیر ترموکوپل را برای حفظ امنیت جان شهرواندن توصیف کرد.

وی اضافه کرد: زماینکه استاندارد یک محصول گاز سوز، اجباری است نبود استاندارد، خطر آفرین است بنابراین سازمان ملی استاندارد باید بر تولید و توزیع آن نظارت جدی داشته باشد.

هاشمی با انتقاد از اینکه در فهرست شرکت‌های تولید کننده متخلف که اجاق گازهای غیر استاندارد تولید و به بازار عرضه کرده اند نام دو شرکت معتبر این صنعت دیده می‌شد گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این دو شرکت، سالهاست در این زمینه تولید نداشته اند البته سازمان ملی استاندارد فهرست اعلامی را اصلاح کرد.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه رعایت استانداردهای اجباری برای ارتقاء محصولات لوازم خانگی است پیشنهاد کرد سازمان ملی استاندارد، تولید شیرهای ساده را که به صورت متفرقه و در جاهایی دور از دسترس و نظارت (اصطلاحا زیر پله ایی) این سازمان، تولید می‌شود شناسایی و متوقف کند تا این قطعات در محصولات لوازم خانگی استفاده نشود.

هاشمی گفت: برخی از کشورهای سفارش دهنده مانند عراق، ساخت اجاق گاز بدون شیر ترموکوپل سفارش می‌دهند که تولیدکننده معتبر با توجه به تعهد و درخواست کشور متقاضی محصول تولید می‌کند در این بین احتمال دارد نمونه‌هایی از آن‌ها در بازارهای داخلی مشاهده شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha