۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
دستکش کار و مشخصات آن : فروشگاه رادین ایمن

دستکش کار و مشخصات آن : فروشگاه رادین ایمن

دست به عنوان یک ابزار ارزشمند در محیط کار به شمار می رود و به همین دلیل محافظت از این ابزار پر کاربرد که تحت خطرات متعددی قرار گرفته می شوند، حائز اهمیت می باشد.

به گزارش بازار، دست به عنوان یک ابزار ارزشمند در محیط کار به شمار می رود و به همین دلیل محافظت از این ابزار پر کاربرد که تحت خطرات متعددی قرار گرفته می شوند، حائز اهمیت می باشد. اکثر کارگران و افرادی که در حال فعالیت های فیزیکی همچون باغبانی، نجاری، شستشو با مواد شیمیایی و مواردی از این قبیل هستند، بدون شک به اهمیت کاربرد دستکش ایمنی پی برده اند. در همین راستا، این مقاله توسط مجموعۀ رادین ایمن به صورت جامع گردآوری شده است تا شما را تخصصی تر با انواع دستکش کار آشنا سازند. همانطور که کاربرد دستکش ایمنی می تواند بهترین محافظ برای دستان شما در برابر خطرات باشد. در عین حال انتخاب دستکش کار نامناسب و غیر استاندارد نیز می تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیر برای شما به دنبال داشته باشد.

از این رو در گذر زمان، مطالعات فراوانی در خصوص انتخاب متریال متفاوت برای تولید دستکش کار استاندارد و با کیفیت صورت گرفته است. اگر اطلاعات جامعی در خصوص این موضوع مهم ندارید، با ما باشید تا بیشتر با انواع دستکش ایمنی آشنا شوید. دستکش کار به عنوان یکی از اقلام ضروری و پر کاربرد تجهیزات ایمنی محسوب می شود و قطعاً نقش اساسی بر روی حفظ سلامت دست ها دارد.

آشنایی با انواع اصول دسته بندی دستکس کار

به طور کلی دسته بندی اصلی دستکش ایمنی بر اساس جنس و موارد کاربرد آنها صورت می پذیرد. این مقاله به صورت تخصصی به این موضوع مهم می پردازد و شما به سهولت می توانید متناسب با نوع فعالیت و خطرات احتمالی، کاربردی ترین دستکش ایمنی را تهیه نمائید. بدیهی است، مشاغل مختلف همچون آتش نشانی، برشکاری، جوشکاری، نجاری، تکنسین برق و ... هر لحظه با خطرات متعددی رو به هستند و به همین دلیل خرید و تجهیز بودن به تجهیزات ایمنی برای کارگرانی که در این حرفه ها فعالیت می کنند، ضرورت دارد. بدیهی است که جنس و کیفیت دو عامل اصلی در انتخاب و خرید دستکش کار و دیگر تجهیزات ایمنی حائز اهمیت به شمار می روند.

البته نکتۀ مهم دیگری که هنگام خرید دستکش ایمنی بایستی توسط افراد در نظر گرفته شود، انتخاب سایز مناسب است. در واقع فردی که از تجهیزات ایمنی استفاده می کند، بایستی احساس راحتی داشته باشد و تجهیزات خریداری شده مانعی برای ادامۀ فعالیت آنان نباشد.

مهمترین فاکتورهای خرید دستکش کار

کاربرد، جنس، سایز و طراحی ۴ فاکتور مهم در انتخاب دستکش کار محسوب می شوند که البته در رابطه با انتخاب سایر تجهیزات ایمنی نیز این موضوع مهم صادق است. در نظر گرفتن آستر، رودوزی، تو دوزی، ارتفاع ساق دستکش، نحوۀ بستن آن، جنس و نحوۀ قرارگیری انگشتان به عنوان فاکتورهای مهم در طراحی دستکش ایمنی بایستی با دقت حائز اهمیت است.

جهت تولید دستکش کار از متریال مختلف بهره گرفته می شود که می توان به مواد پلیمری، بافت فلزی، پارچه های کتان، چرم، برزنت، نخ پنبه، مواد پلاستیکی و ... اشاره نمود.

همانطور که می دانید در مشاغل مختلف صدمات متعددی منجمله بریدگی، برق گرفتگی، فرو رفتن اجسام نوک تیز، یخ زدگی، سوختگی، برخورد با مواد میکروبی و عفونی، برخورد با مواد شیمیایی و اسیدی، قطعی عضو و ... وجود دارد. در نتیجه مدیران و کارفرمایان مشاغل بایستی بر اساس نوع فعالیت و خطراتی که سلامت آنها را تهدید می کند، بتوانند بهترین تجهیزات ایمنی استاندارد را خریداری نمایند.

شاخص های دستکش کار استاندارد

نکتۀ مهم و اساسی که در انتخاب تجهیزات ایمنی از جمله دستکش کار بایستی در نظر گرفته شود، انتخاب آنها بر اساس نوع فعالیت فیزیکی است که انجام می دهید. قطعاً کیفیت ملاک اصلی خرید دستکش ایمنی و دیگر تجهیزات ایمنی محسوب می شود. در ادامۀ پست به صورت تخصصی به نکات مهم انتخاب و خرید دستکش ایمنی استاندارد می پردازیم که عبارتند از :

  • قابلیت ضد ارتعاش و ضربه
  • داشتن استحکام و دوام بالا
  • وزن سبک و فاقد حساسیت زا بودن
  • انتخاب دستکش کار با سایز استاندارد دست
  • مقاوم در مقابل ضربات مکانیکی و حرارت بالا
  • قابلیت تهویه داشتن جهت ممانعت از عرق کردن دستان

در حال حاضر جهت مشاهدۀ برخی از انواع تجهیزات ایمنی پرفروش می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی رادین ایمن مراجعه نمائید. این مجموعۀ معتبر در طول سال ها فعالیت حرفه ای توانسته اند محصولاتی با کیفیت تأمین و به بازار مصرف عرضه نمایند.

  • دستکش ایمنی ضد برش
  • دستکش کار ضد اسید
  • دستکش ایمنی زنجیری
  • دستکش کار چرمی
  • دستکش کار عایق برق
  • دستکش ایمنی عایق حرارت
  • دستکش کار نسوز
  • دستکش ایمنی لاتکس
  • دستکش کار پلاستیک
  • و ...

تنها برخی از انواع دستکش کار موجود در بازار محسوب می شوند که مصارف خاص خود را در صنایع مختلف دارند. از برندهای معروف دستکش ایمنی آتش نشانی می توان به برند سیف گیپ ۲، سیزه، نورث و چیپا اشاره نمود و در سطح بازار می توانید متناسب با سایز دست خود، آنها را با کیفیت مرغوب خریداری نمائید.

تجهیزات حفاظت دست

مفاهیم علامت اختصاری مندرج بر روی دستکش های کار

اگر برای خرید دستکش ایمنی به بازار و یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده باشید، بدون شک بر روی تجهیزات ایمنی یک سری علامت اختصاری با حروف لاتین و اعداد تعیین شده اند که دارای مفاهیم خاصی هستند که در ادامۀ مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

  • مقاوم در برابر عوامل میکروبی (EN۴۲۱ )
  • مقاومت در برابر سرمای شدید (EN۵۱۱ )
  • استحکام در برابر مواد رادیو اکتیو (En۴۲۱)
  • مقاوم در برابر عوامل برنده و بریدگی (EN۳۸۸)
  • داشتن استحکام در برابر جریان الکتریسیته (En۳۸۸)
  • مقاوم در برابر حرارت بالا یا همان آتش سوزی (En۴۰۷)
  • مقاوم در برابر برخورد با مواد شیمیایی و اسیدی (EN۳۷۴)
  • مقاوم در برابر خطرات ناشی از فعالیت های فیزیکی و مکانیکی (E۳۸۸)

بدیهی است اهمیت دادن به انتخاب تجهیزات ایمنی استاندارد می تواند به میزان قابل توجهی میزان حوادث و مرگ و میر حین کار را به حداقل برساند. فروش تجهیزات ایمنی در دسته بندی های متفاوت صورت می پذیرد. در نتیجه هنگام خرید آنها بایستی با دقت مشخصات فنی محصولات را مطالعه نمائید.

عوامل مؤثر بر قیمت تجهیزات ایمنی

با توجه به مطالب مذکور، فاکتورهای متعددی بر روی قیمت تجهیزات ایمنی تأثیرگذار می باشد که در خصوص قیمت دستکش کار نیز صدق می کند. جنس، برند، کیفیت و نوع کاربری از جمله موارد مهم و اساسی هستند که بر روی قیمت دستکش ایمنی در سطح بازار تأثیرگذار می باشند. اگر به دنبال انتخاب تجهیزات ایمنی استاندارد هستید، توصیه می کنیم به مراکز معتبر مراجعه نمائید چون در سطح بازار اجناس فیک و بی کیفیت نیز عرضه می شوند.

تجهیزات حفاظت دست

داشتن یک راهنمای خوب برای خرید تجهیزات ایمنی از جمله دستکش کار، کفش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک ایمنی، ماسک استاندارد، شیلد محافظ، لباس کار و ... ضرورت دارد. در این صورت شما با حصول اطمینان می توانید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات ایمنی را با برندهای معتبر و قیمت ارزان خریداری نمائید. لازم به ذکر است که عدم توجه به این موضوعات مهم می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد چون همانطور که می دانید علت استفاده از دستکش کار و دیگر اقلام تجهیزات ایمنی به منظور محافظت از اعضای مختلف بدن در برابر آسیب و خطرات جدی حین کار می باشد. هم اکنون اگر برای خرید هر گونه تجهیزات ایمنی نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با بخش فروش رادین ایمن تماس حاصل فرمائید و سپس به صورت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

https://radinimen.com/

کد خبر: ۱۶۷٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha