۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کاهش ۴۳ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های ایلام
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۴۳ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های ایلام

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از کاهش ۴۳ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان طی سال جاری خبر داد.

آذرنوش عموزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در ایلام سالانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ یعنی حدود سه برابر نیاز استان تولید وجود دارد.

وی گفت: در سال جاری میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان کاهش ۴۳ درصدی داشته است که با همین میزان جوجه ریزی نیاز استان برطرف می شود،یعنی در حال حاضر از نظر کمبود مرغ در استان مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: عواملی باعث شده که میزان جوجه ریزی در استان کاهش پیدا کند، از جمله افزایش گرما که هر ساله در تیر، مرداد و شهریور ماه تا حدودی نسبت به سایر ماه های سال کاهش جوجه ریزی وجود دارد.

عموزاده ادامه داد: از دیگر عوامل کاهش جوجه ریزی سر به سربودن قیمت مرغ نسبت به هزینه تمام شده است، یعنی هم اکنون قیمت مرغ نسبت به هزینه تمام شده تا حدودی نزدیک به هم هستند و این موضوع باعث شده که مرغداران تمایل کمتری به جوجه ریزی داشته باشند.

صادرات مرغ به کشور عراق
رئیس جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: تعدادی از مرغداران نیز که سرمایه در گردش نتوانستند دریافت کنند به صورت مستاجر در مرغداری ها در حال فعالیت هستند که پیگیر حل این مرغداری ها نیز هستیم.

وی عنوان کرد: تا به امروز ۱۵۸ میلیارد تومان به دامداران و مرغداران استان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده که ۹۹ واحد مرغداری تا به امروز از تسهیلات بهره مند شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: حدود ۸۶ میلیارد تومان خرید تضمینی مرغ از مرغداری های استان انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین از روز شنبه تمامی مرغ تولیدی مرغداران را به قیمت هر کیلو ۵۸ هزار تومان از طریق شرکت پشتیبانی دام خریداری می کنیم که از این طریق بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.

عموزاده گفت: موضوع دیگر نیز صدور مجوز صادرات مرغ به کشور عراق است که این مهم محقق شده است.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha