۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
طی سال جاری محقق می‌شود؛

پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام

ایلام- رئیس جهاد کشاورزی ایلام از پیش‌بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم برای سال زراعی جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حشمت عزیزان در نشست ستاد تنظیم بازار ایلام، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید شده است که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال تعدادی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران به دلیل بارش‌های رگباری در پایان سال دچار خسارت شده است، اما انتظار می‌رود که به میزان سال گذشته گندم در استان تولید شود.

مدیرکل جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان از روز گذشته در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است، ادامه داد: قیمت تضمین خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.

عزیزان مطرح کرد: ۳۰ فروردین سال جاری به عنوان روز ملی گندم در تقویم نامگذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در شهرستان دهلران برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به آغاز خرید تضمینی کلزا در سطح استان، عنوان کرد: تا کنون ۱۰ هزار تن گندم در سطح استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی تولید کلزا در ایلام برای سال جاری ۱۷ هزار تن است، ابراز کرد: سال گذشته شش هزار تن کلزا در استان تولید شده بود.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha