۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
 اشتغال سه میلیونی اتباع بیگانه در کشور| ۹۰ درصد بودجه اشتغالزایی صرف هزینه های جاری می شود
نماینده مردم شیراز در گفتگو با بازار:

اشتغال سه میلیونی اتباع بیگانه در کشور| ۹۰ درصد بودجه اشتغالزایی صرف هزینه های جاری می شود

پاک فطرت نماینده مردم شیراز گفت: ۹۰ درصد بودجه اشتغالزایی برای هزینه‌های جاری است و فقط برای مصرف داخلی دولت و پرداخت حقوق است و دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند که در بحث اشتغال‌زایی استفاده شود.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره وضعیت تخصیص بودجه اشتغالزایی، اظهار داشت: بودجه‌ای که ما نوشتیم، اصلا بودجه اشتغال‌زایی نیست.‌

وی بیان کرد: این بودجه فقط بودجه جاری برای رتق و فتق امور است. ۹۰ درصد این بودجه برای هزینه‌های جاری است و فقط برای مصرف داخلی دولت و پرداخت حقوق است و دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند که در بحث اشتغال‌زایی استفاده شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه مقداری برای اشتغالزایی گذاشته شده است که خیلی کم است و فراتر از این مسئله ما باید فرهنگ اشتغال و کار را در کشورمان شکوفا کنیم.

پاک فطرت ادامه داد: متاسفانه در دو دهه گذشته خصوصاً در دهه گذشته فرهنگ اشتغال و کار در کشورمان بسیار ضعیف شده است و بسیاری از نیروهای کار ما از کشورهای اتباع بیگانه هستند و درآمد خوبی هم دارند، در حالی‌که این پست ها باید توسط جوانان خودمان اشغال شود.

وی اظهار داشت: ما فکر می کنیم که اشتغال فقط پشت میز نشستن و کارهای اداری است در حالی که اشتغال، تولید است و تولید قسمت‌های مختلف را شامل می شود. در حال حاضر نزدیک به سه میلیون از اشتغال ما توسط اتباع بیگانه انجام می‌شود و اگر این مشاغل به جوانان خودمان بازگردد، ما دیگر به آن صورت بیکاری نخواهیم داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: از طرف دیگر قبل از آن که برای اشتغال زایی بودجه بگذاریم، باید دانشگاه‌های ما روند آموزش خود را تغییر دهند و از مدرک گرایی به سمت تخصصی گرایی بروند تا وقتی که جوانان فارغ التحصیل می شوند، آمادگی لازم را داشته و وارد کارهای خصوصی و اشتغال های نو شوند. ما ظرفیت های زیادی برای اشتغال های جدید در کشور داریم و کشورمان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

پاک فطرت بیان کرد: ما نباید فکر کنیم که اگر فقط بودجه برای اشتغال زایی وجود داشته باشد، اشتغال به وجود می‌آورد. گاهی اوقات بودجه برای اشتغال، تورم‌زا می‌شود و این پول به سمت اشتغال نمی رود.

وی متذکر شد: از زمانی که جهرمی وزیر کار بود، بنده به یاد دارم که پول‌های زیادی را برای اشتغال گذاشتند اما در بحث اشتغال هزینه نشد و این بودجه به جاهای دیگر رفت و تورم‌زا شد. البته الان بودجه اشتغالزایی خیلی زیاد نیست و بیشتر این بودجه هم برای مشاغل خانگی و شغل‌های خاصی گذاشته شده است که اشتغال خاص و تخصصی به وجود نخواهد آورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت‌های ما ابتدا حقوق‌ها و هزینه‌های جاری خود را پرداخت می‌کنند و سوبسیدهای نان و آذوقه مردم را می‌دهند و اگر چیزی در نهایت باقی ماند، به سمت اشتغالزایی خواهد رفت.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 1
      نیمی از پروژه هادردست قرارگاه خاتم است چقدردربخش خصوصی نیمی از کارکنان قرارگاه خاتم رسمی و نیمی قراردادی و پیمانی خوب پروژهای بزرگ راچراواگذارنمی کنید به بخش خصوصی که بتواند اشتغال ایجاوکنند
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 2
      پذیرفتن چندمیلیون مهاجردراین وضعیت بداقتصادی به صلاح کشوراست ؟چه ازنظرامنیتی وچه ازنظراقتصادی.
    • حسن علی گنجی زاده IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      متأسفانه نزدیک به پونصد هزار نفر فقط توشهرستان دماوند ن افغانی ها تمام کارهای سرایداری وکشاورزی و ساخت و ساز همشون دست افغانی هاست، ،
    • ا IT ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      1 0
      کار ایجاد نتوانستید مهاجرین و اتباع کشورهای دیگر را مقصر ندانید.