۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
سالگرد سقوط خبرساز؛ بورس محلی برای باخت سرمایه| عملکرد دولت در حوزه بازار سرمایه خوب نبوده است
بازار گزارش می دهد؛

سالگرد سقوط خبرساز؛ بورس محلی برای باخت سرمایه| عملکرد دولت در حوزه بازار سرمایه خوب نبوده است

باز هم در سالگرد آغاز سقوط بازار سرمایه، مدتی است که بورس روند نزولی را تجربه می کند تا بار دیگر شرایط نامطلوب آن را به سرخط اخبار اقتصادی تبدیل کند.

بازار؛ گروه ایران: بازار بورس چند هفته نزولی را تجربه کرد تا بار دیگر شرایط نامطلوب بورس به سرخط اخبار اقتصادی تبدیل شود. شرایط ناپایداری بازار سرمایه حتی انتقاد نمایندگان مجلس را نیز برانگیخت.

حسین محمدصالحی دارانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت بازار بورس، اظهارکرد: تاکنون موفقیتی را در راستای بازار سرمایه شاهد نبودیم و فکر نمی کنم که موفقیت چندانی هم در بورس پیش‌رو باشد.

وی تصریح کرد: بی ثباتی بازار تاثیر بسزایی روی وضعیت بورس دارد.

این نماینده مجلس این را هم گفت که اگر ما بتوانیم بازار را کنترل کنیم، می توانیم بورس را هم به یک جایی برسانیم و بورس به ثبات برسد. اما در غیر این صورت، بی‌ثباتی در بازار همچنان به بورس هم آسیب خواهد زد.

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس بیان کرد: نقشه راه مشخصی برای بهبود وضعیت بورس وجود ندارد و هر کسی می خواهد راه جدیدی را بدون آنکه کارشناسی شده باشد، برود. در حالی که ما باید ببینیم این راهی که در پیش گرفتیم آیا نتیجه می‌دهد یا خیر.

وی تصریح کرد: بیشتر تصمیمات ما مقطعی است و این تصمیمات مقطعی به صلاح اقتصاد کشور نیست، از سوی دیگر، ظرفیت فعلی بورس پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

بورس محلی برای باخت سرمایه شده است

همچنین الله وردی دهقانی درباره وضعیت بورس به خبرنگار بازار می گوید: اعتماد سرمایه‌گذاران و مردم از بورس سلب شده است و بورس محلی برای باخت سرمایه شده است.

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه نباید بازیچه دست سیاستمداران و مدیران برای کاسبکاری های کلان باشد، تصریح کرد: این افراد نباید دست به جیب مردم ببرند. ارزش واقعی شرکت‌های موجود در بورس باید بیان و ارائه شود.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: دولت باید مجموعه‌ای از سیاستها و برنامه‌ها را در بازار سرمایه اجرا کند که متاسفانه در شرایط فعلی این عزم را در دولت نمی‌بینم.

اما این پایان ماجرا و کلاف سردرگم بازار سرمایه نبوده و نماینده دیگری در گفت و گو با بازار تاکید کرده بود: «قرار بود سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی را برای بازار سرمایه در نظر بگیرد و سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند که هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.»

عملکرد دولت در حوزه بورس هم خوب نبوده است

مهدی شریفیان تاکید دارد که فعلا وضعیت بورس بازتاب خوبی ندارد و عملکرد دولت در حوزه بورس هم خوب نبوده است. حتما با وزیر امور اقتصادی و دارایی صحبت می کنیم تا این مسئله اختصاص اعتبار برای تضمین سرمایه گذاری در بورس عملیاتی شود.

با این حال تحقیق تفحص از بازار سرمایه چند ماهی است در مجلس شورای اسلامی کلید خورده و البته به اذعان رئیس این کمیته تفحص، تحقیقات در این بخش به خوبی جلو نمی رود.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در همین زمینه به خبرنگار بازار گفته بود؛ تحقیق و تفحص از بورس ظرف ۶ ماه به اتمام نرسید که علت این مسئله عدم همکاری سازمان بورس با گروه تحقیق و تفحص کننده بود و ما این عدم همکاری را به قوه قضائیه هم گزارش دادیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در مجلس بیان کرد: بازار سرمایه در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد. نه تنها یکسری افراد در گذشته در بورس خیانت کردند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، بلکه دست اندرکاران فعلی هم با دستکاری ها گاهی مواقع بورس را سبز نشان می‌دهند این در حالی است که وضعیت بورس قرمز است و خوب نیست و سهامداران به شدت از این وضعیت ناراضی هستند.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha