۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
از سرگرفته شدن انتقال نفت روسیه به جمهوری چک

از سرگرفته شدن انتقال نفت روسیه به جمهوری چک

انتقال نفت روسیه به جمهوری چک از طریق خط لوله «دروژبا» پس از گذشتن بیش از یک هفته، جمعه شب بار دیگر برقرار شد.

به گزارش بازار، شرکت «میرو» (MERO)، اپراتور خط لوله جمهوری چک، اعلام کرد: جریان انتقال نفت روسیه به جمهوری چک از طریق خط لوله دروژبا پس از گذشت بیش از یک هفته، در پی رفع توقیف پرداخت‌های حق ترانزیت، از سرگرفته شد.

شرکت خط لوله «ترانسنفت» (Transneft) روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: انتقال منابع (نفت) از طریق خط لوله دروژبا به جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی، از روز چهارم اوت تعلیق شده بود، چرا که تحریم‌های غربی مانع از پرداخت هزینه ترانزیت به شرکت انتقال دهنده «اوکرترانسنافتا» (Ukrtransnafta) اوکراین شده بود.

«میرو» در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتقال نفت روسیه از طریق شاخه جنوبی خط لوله دروژبا به خاک جمهوری چک در ساعت هشت بعد ازظهر جمعه از سرگرفته شد.

شرکت پالایش «یونیپِترول» (Unipetrol) جمهوری چک، واحدی از (شرکت) «پی کی ان اورلِن» (PKN Orlen) لهستان، با تائید اینکه پالایشگاه هایش بار دیگر دریافت نفت از طریق «دروژبا» را آغاز کردند، افزود که این وقفه یک هفته‌ای بر عملیاتش اثر نگذاشته است.

«جوزف سیکلا» (Jozef Sikela)، وزیر صنعت جمهوری چک، پیش از این گفت از سرگیری (انتقال نفت) در پی حل شدن موضوع هزینه (انتقال) صورت گرفت.

جمهوری چک نزدیک به نیمی از نفت مصرفی اش را از روسیه تامین می‌کند. جریان نفت به مجارستان و اسلواکی روز چهارشنبه پس از آنکه شرکت پالایش «ام او ال» (MOL) مجارستان، و «اسلوونفت» (Slovnaft)، واحد اسلواک آن، خودشان راهکاری را برای پرداخت هزینه به «اوکرترانسنفتا» پیدا کردند، از سرگرفته شد.

کشورهای اروپای مرکزی به طور نسبی به نفت روسیه و بیشتر به گاز روسیه وابسته اند و تا زمانی که پالایشگاه‌ها و راه‌های کشتیرانی شان را اصلاح نمایند و بتوانند نفت دیگری را مورد استفاده قرار دهند، از ممنوعیت در حال اجرای اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه معاف اند.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha