۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۸۰۰۰ کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

۸۰۰۰ کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

کردستان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هشت هزار و ۲۳۳ نفر در این استان مشمول دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا شدند.

برهان صلواتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ۱۲ هزار و ۵۶۶ نفری که در استان برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند تاکنون هشت هزار و ۲۳۳ نفر مشمول دریافت این مستمری شده اند.

وی اضافه کرد: لیست مشمولین دریافت بیمه بیکاری در استان تا ۱۵ فروردین امسال که حدود پنج هزار نفر هستند احصا شده و به تامین اجتماعی ارسال شده است.

صلواتی اظهار داشت: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و اعلام پرداخت بیمه بیکاری به آسیب دیدگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی افراد زیادی ثبت‌نام کردند که تعدادی از آنها مشمول قانون بیمه بیکاری نبودند.

وی افزود: مشاغلی هم چون رانندگان تاکسی، هنرمندان و نویسندگان و کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ولی مشمول بیمه بیکاری نمی شوند بنابراین افراد ثبت نام شده دارای این نوع بیمه از لیست دریافت  مستمری بیمه بیکاری حذف شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: تعداد رسته‌های شغلی آسیب دیده از بیماری کرونا از ۱۰ رسته به ۱۳ رسته شغلی افزایش پیدا کرده است.

صلواتی با اشاره به اینکه شیوه نامه پرداخت از سوی ستاد ملی کرونا هنوز به تامین اجتماعی اعلام نشده است، گفت:  به محض اینکه ساز و کار نحوه پرداخت  بیمه بیکاری تعریف شود مبلغ تعیین شده به حساب بیمه شدگان واریز خواهد شد.

کد خبر: ۱۶٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha