۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
خرید و فروش ۲۷ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
در هفته سوم مرداد ۱۴۰۱ رقم خورد

خرید و فروش ۲۷ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

بورس کالای ایران اعلام کرد: در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۲۱ مرداد بیش از ۲۷ هزار قرارداد به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان دست به دست شد.

به گزارش بازار، زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان، ۲۷ هزار و ۶۷۰ قرارداد دست به دست شد.

در جریان معاملات هفته قبل، ۲۲ هزار و ۳۸۳ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ۸۱ درصدی در حجم و ۶۷ درصدی در ارزش قراردادها در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۴ هزار و ۹۲۵ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ۵۵ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ۱۸ درصد و ارزش معاملات ۳۳ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۳۶۲ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش نزدیک ۶۹۰ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

خرید و فروش ۲۷ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

کد خبر: ۱۶۷٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha