۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
افزایش قراردادهای پنهانی در بازار مسکن| کاهش اجاره منوط به افت قیمت است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

افزایش قراردادهای پنهانی در بازار مسکن| کاهش اجاره منوط به افت قیمت است

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: با توجه به تعیین سقف اجاره بها و افزایش قیمت مسکن، قراردادهای پنهانی بین صاحبان املاک و موجرها افزایش یافته است.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به تعیین سقف برای اجاره بها و افزایش قیمت مسکن، قراردادهای پنهانی بین صاحبان املاک و موجرها افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: گرانی های به وجود آمده در کشور باعث افزایش قیمت مسکن در سطح کشور و گلستان شده و تا قیمت مسکن پایین نیاید، قیمت اجاره بها هم کاهش نخواهد یافت.

وی ادامه داد: مردم مجبور هستند برای اینکه سقفی بالای سرشان باشد به گرانی ها در حوزه مسکن تن بدهند.

صنعتی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش اجاره بها، بیان کرد: براساس این مصوبه مالک حق ندارد از سقف تعیین شده که در گرگان ۲۰ درصد است، اجاره بهای بیشتری دریافت کند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: براساس قانون اگر سقف اجاره بها در دفتر املاکی رعایت نشود، آن واحد جریمه مالی شده که برای بار اول چهار میلیون تومان، بار دوم ۱۵ میلیون تومان و بار سوم ۲۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین مسأله تعلیق آن دفتر املاک هم مطرح می شود و حتی ممکن است که پروانه کسب آنها هم باطل شود.

صنعتی بیان کرد: همه قراردادهایی که در دفاتر املاک منعقد می شود به دلیل شناسایی واحدهای خالی و دریافت مال اجاره و درصد دارایی باید دارای کد رهگیری باشد و بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی، قراردادی که بین متعاملان نوشته می شود باید از نظر شرعی و قانونی ایرادی بر آن وارد نباشد.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha