۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
صنعت نساجی اصفهان رو به افول| امکان خرید ماشین‌آلات نو وجود ندارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صنعت نساجی اصفهان رو به افول| امکان خرید ماشین‌آلات نو وجود ندارد

اصفهان - سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به دلیل ارزش پایین پول‌ ملی امکان خرید ماشین آلات نو در صنعت نساجی وجود ندارد و باید شرکتهای دانش بنیان در این زمینه وارد کار شوند.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت و گو با بازار با اشاره به وضعیت کنونی صنعت نساجی در سطح استان اصفهان اظهار داشت: سابقه استان اصفهان در گذشته در صنعت نساجی بسیار درخشان است ولی متاسفانه در حال حاضر روبه افول گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طب سالهای نه چندان دور اصفهان به دلیل کثرت کارگاه ها و کارخانجات نساجی به منچستر ایران معروف بود، ابراز داشت: با رونق صنعت نساجی شاهد رشد صنایع دیگر از جمله آهنگری، قطعه سازی و غیره هم در اصفهان بودیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه تا چندی پیش هم کارخانجات این صنعت در سطح استان فعال بودند، تصریح کرد: با توجه به بحران های اقتصادی طی سال های گذشته بسیاری از این کارخانجات نیروهای خود را تعدیل کردند.

فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان صنعت نساجی در سطح استان و حتی کشور فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی است، گفت: به دلیل اینکه پول‌ ملی ارزش پایین دارد صنعتگران نتوانسته اند تجهیزات و ماشین آلات نو برای کارگاه ها و کارخانجات خود خریداری کنند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده است که برخی از کارخانجات رو به خرید تجهیزات دست دوم آورند، افزود: مطمئنا با استفاده تجهیزات دسته دوم تولیدات به کیفیت سابق نیست و امکان رقابت با تولیدات خارجی را نخواهیم داشت.

شرکتهای دانش بنیان در حوزه تامین ماشین آلات صنعت نساجی وارد شوند

وی با اشاره به اینکه لازم است شرکت های دانش بنیان در حوزه تامین ماشین آلات صنعت نساجی وارد شوند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که ورود شرکت های دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه تامین ماشین آلات و قطعات مربوط به آنها را حل کند.

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات نساجی اصفهان به اطراف منتقل شده است، گفت: صنعت پوشاک و نساجی یکی از صنایعی است که تولیدات آن کاربرد زیادی بین مردم دارد و از این رو باید تولیدکنندگان با حمایت های دولتی اهتمام به ارتقای این صنعت داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha