۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
صادرات و واردات کشاورزی باید پیش بینی پذیر باشد
وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات و واردات کشاورزی باید پیش بینی پذیر باشد

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم پیش بینی پذیری و بلندمدتی صادرات و واردات بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی بر اهمیت توسعه کشت فراسرزمینی تاکید کرد.

وی افزود: باید زراعت چوب، تولید غلات، محصولات کشاورزی آب بر و ... از محل کشت فراسرزمینی پیگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در زمینه توسعه مراودات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و جهان اقدامات خوبی صورت گرفت و تفاهم نامه‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشتی، قرنطینه ای، قوانین گمرکی، تعرفه‌ای و ... به امضاء رسید.

ساداتی نژاد با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته به واسطه اقدامات صورت گرفته ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی صادر شده که این موضوع ارزآوری ۱.۳ میلیارد دلاری را نیز به دنبال داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور و منطبق بر استانداردهای بهداشتی روز دنیا باشد.

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به دنبال پیش بینی پذیری هستیم و با محدودیت‌های لحظه ای، روزانه و ماهانه حوزه صادرات و واردات مخالف هستیم؛ در همین راستا به دنبال آن هستیم به صادرکنندگان و واردکنندگان بخش کشاورزی برنامه بلندمدت بازرگانی ارائه شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      فقد بلدین حرف بزنین عمل که عمرا کمی به کشاورزا برسین تا خوده دولت صادر کننده باشه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      آقای وزیر مبنای پیش بینی هم باید قابل اتکا باشه نه آمار ذهنی که سازمان های جهاد کشاورزی استانها به وزارتخانه شما می دهند توجه بفرمایید بعنوان مثال آمار تعداد دام سبک موجود(گوسفند)با واقعیت تناقض دارد زیرا سازمان‌های استانی برای اینکه بگویند تولید گوشت دارند عملا آمار مربوط به دام سبک که عشایر کوچ رو بین چند استان در تردد و ییلاق و قشلاق هستند در هر استان کل آمار اعلام می‌شود بطوری که واقعیت این نیست و بخش قابل توجهی از موجودی دام سبک کشور را باید در چند استانی که عرض کردم باید تعیین تکلیف کرد و یا به جهت عدم امکان تفکیک آمار این چند استان یکجا دیده شود،توجه بفرمایید آمار تعداد موجود دام اگر غلط باشد موجب تصمیم گیری غلط مسولان در حوزه صادرات و واردات و ایجاد کمبود و بحران های کالایی در کشور خواهد گردید و حتی می تواند موجب نابودی ذخایر استراتژیک دام مولد بشود