۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز
بازار از صنعت خودرو جهان گزارش می دهد

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

تسلا، تویوتا، فولکس واگن، مرسدس بنز و جنرال موتورز به ترتیب با ارزش ترین برندهای خودرویی در بازارهای جهانی شناخته می شوند، رتبه بندی مذکور از نظر ارزش مالی برند خودروساز در بازار است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازی در طول سال ها به یک صنعت مهم و استراتژی تبدیل شده و نوآوری ها به تولید و رشد این صنعت در تجارت کمک قابل توجهی کرده است.شرکت‌های خودروسازی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، سهم عمده‌ای در اقتصاد جهانی داشته‌اند. از سوی درآمد ناشی از مالیات قابل توجهی به واسطه صنعت خودرو توسط دولت ها کسب شده است. همین مساله سبب شده که خودروسازی های مختلفی در سراسر جهان به منظور افزایش درآمد تعداد فراوانی خودرو تولید کنند. بنابراین صنعت خودرو مهم ترین بخش اقتصاد جهانی به شمار می آید که سالانه میلیاردها دلار گردش مالی در بازار ایجاد می کند. همین مساله سبب شده برندهای با ارزش خودروسازی در بازار را رتبه بندی کنند، در ادامه نگاهی به برندهای معتبر بازار خودرو در دنیا خواهیم داشت:

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

شرکت خودروسازی تسلا با ارزش ۵۸۲ میلیارد دلار جایگاه نخست ارزش بازار در صنعت خودرو را کسب کرده است

رتبه نخست تسلا

شرکت خودروسازی تسلا با ارزش ۵۸۲ میلیارد دلار جایگاه نخست ارزش بازار در صنعت خودرو را کسب کرده است. فناوری های که این شرکت برای هدایت مشتریان و صنعت ایجاد کرده منجربه فراگیری آن ها در میان تمام خودروسازان شده است. یکی دیگر از فعالیت های این شرکت، تولید باتری و ذخیره انرژی خورشیدی است، از محصولات پر فروش تسلا نیز می توان به مدل وای، ایکس، ۳ و اس اشاره کرد. گفتنی است که در سال ۲۰۲۰ تسلا موفق به تولید ۵۰۹ هزار و ۷۳۷ دستگاه خودرو الکتریکی و ۳۰ هزار و ۲۲ مگاوات ساعت باتری شده است. تسلا ۱۶ درصد بازار خودروهای الکتریکی و ۲۳ درصد بازار باتری را در دست دارد.

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

شرکت خودروسازی تویوتا با ارزش ۲۴۶ میلیارد دلار در بازار جایگاه دوم را تصحاب کرده است، در سال جاری و سال گذشته نیز تویوتا به ترتیب با تولید ۹ میلیون و ۴۷۲ هزار دستگاه و ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار دستگاه به عنوان دومین خودروساز بزرگ دنیا از نظر تیراژ تولید شناخته شد

تویوتا مقام دوم

شرکت خودروسازی تویوتا با ارزش ۲۴۶ میلیارد دلار در بازار جایگاه دوم را تصحاب کرده است. تویوتا به دلیل عرضه خودروهای با کیفیت به بازار در کلاس های مختلف سدان، کراس اوور، اس یو وی، لوکس، اسپرت و روبات توانسته جایگاه ویژه ای در میان مشتریان برای خود ایجاد کند. این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۲۰ از نظر تیراژ تولید بزرگترین خودروساز جهان معرفی شد، در سال جاری و سال گذشته نیز تویوتا به ترتیب با تولید ۹ میلیون و ۴۷۲ هزار دستگاه و ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار دستگاه به عنوان دومین خودروساز بزرگ دنیا از نظر تیراژ تولید شناخته شد.

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

فولکس واگن با ارزش ۱۷۲ میلیارد سومین خودروساز بازار شناخته می شود، این خودروساز در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا با ضرر هنگفت مالی مواجه شد. فولکس واگن در ۱۵۰ کشور دنیا دفتر فروش و البته ۲۷ واحد تولیدی برای مونتاژ محصولات خود در کشورهای مختلف دارد

خودرو ملی آلمان در مقام سوم

فولکس واگن با ارزش ۱۷۲ میلیارد سومین خودروساز بازار شناخته می شود، این خودروساز در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا با ضرر هنگفت مالی مواجه شد. فولکس واگن در ۱۵۰ کشور دنیا دفتر فروش و البته ۲۷ واحد تولیدی برای مونتاژ محصولات خود در کشورهای مختلف دارد. این خودروساز در طراحی و تولید، خودرو، موتورسیکلت، کامیون و البته ناوگان ریلی در کنار خدمات لیزینگ و تامین مالی فعالیت دارد. این خودروساز جز یکی از بهترین سازندگان محصولات با کیفیت و اسپرت است.

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

دایملر-مرسدس بنز با ۱۰۳ میلیارد دلار چهارمین خودروساز با ارزش بازار محسوب می شود، این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد

مرسدس بنز مقام چهارم

دایملر-مرسدس بنز با ۱۰۳ میلیارد دلار چهارمین خودروساز با ارزش بازار محسوب می شود، این شرکت در تولید محصولات سدان، اس یو وی، ون، اتوبوس و کامیون فعالیت دارد. این شرکت با سه برند مرسدس بنز، فوسو و وسترن استار از خودروسازان با کیفیت بازار محسوب می شود. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد.

با ارزش ترین برند در بازار کدام خودروساز است| باشگاه میلیاردی ۵ خودروساز

جنرال موتورز با ۸۶ میلیارد دلار پنجمین خودروساز با ارزش بازار محسوب می شود، این خودروساز در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۶ میلیون و ۸۲۹ هزار دستگاه انواع خودرو تولید کند

جنرال موتورز مقام پنجم

جنرال موتورز با ۸۶ میلیارد دلار پنجمین خودروساز با ارزش بازار محسوب می شود، این خودروساز در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۶ میلیون و ۸۲۹ هزار دستگاه انواع خودرو تولید کند. جنرال موتورز همواره به عرضه محصولات ارزان و فناوری های جدید در صنعت خودرو مشهور است، این خودروساز نخستین محصول الکتریکی اقتصادی را به بازار معرفی کرد. استارت خودرو و ایربگ اولین بار توسط این خودروساز آمریکای تولید انبوه شد. جنرال موتورز علاوه بر تولید انواع خودرو در عرضه قطعات و خدمات مالی نیز مشهور است. جنرال موتورز بزرگترین تولید کننده خودرو در آمریکا محسوب می شود که رتبه ۱۸ در آمدهای این کشور را نیزدارد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمیدرضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      1 3
      رتبه اول ایران خودرو