۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹
پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام نشانه‌ای از خنثی‌سازی تحریم‌ها است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام نشانه‌ای از خنثی‌سازی تحریم‌ها است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام، گفت: اطلاعات ارسالی ماهواره خیام در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صدور سندها و ثبت احوال و... استفاده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام، گفت: در پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره فارغ از اینکه ماهواره مذکور چه کاربردی دارد، موضوع خنثی‌سازی و بی اثر شدن تحریم‌ها و ارتباط با کشورهای مختلف مانند روسیه و قزاقستان در تولید مشترک و پرتاب مطرح است که این موضوعات از اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام پیام قدرت جمهوری اسلامی ایران را مخابره می‌کند، افزود:در ایامی که مذاکرات در حال انجام است، پرتاب این ماهواره، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران بدون برجام و اتفاق نظر با آمریکا توان خنثی‌سازی تحریم و ارتباط با سایر کشورها را دارد.

وی در تشریح مشخصات فنی ماهواره خیام، توضیح داد: این ماهواره عکس‌برداری می‌کند و قدرت تفکیک آن یک متر است و از اطلاعات ارسالی آن می‌توان در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صدور سندها و ثبت احوال، موضوعات جغرافیایی و... استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پرتاب موفقیت آمیز خیام را باید به عنوان شروعی موفقیت آمیز برای افق‌های بالاتر در نظر گرفت، ادامه داد: باید طی ۵ سال ماهواربری ساخته شود که بتواند ماهواره با وزن‌های بیشتر را بفرستد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش عمق داخلی‌سازی ماهواره‌ها و تولید داخلی پرتاب‌گر آن‌ها، تصریح کرد: بایستی از هم اکنون برای ساخت ماهواره و ماهواربر داخلی برنامه‌ریزی شود.

طاهری با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل سایر کشورها در این زمینه، افزود: علاوه بر اینکه باید به افزایش داخلی‌سازی توجه شود، همکاری مشترک با کشورهای موفق در این حوزه می‌تواند به تسریع در کار ما کمک کند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      3 0
      ایشون خبر نداره ک مشارکت ما فقط چهل ملیون دلار ناقابله
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      تمام مسئولان دارن میگن که ساخته و پرداخته روسیه بوده ولی شما باز هم داری میگی که نشان از شکست تحریم داره اگر نشان از شکست تحریم داشت ماهانه ۵۰ درصد تورم نداشتیم درضمن چین روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا نیاز به توافق ایران دارند و موافقت خودشان را با توافق اعلام کردند شما خوابید