۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت با توجه به همزمانی اربعین با پیک سفرهای تابستانی، فعلا ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران عتبات در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده با اشاره به حجم بالای زائران اربعین و همزمانی با پیک سفرهای آخر تابستان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای عمومی گفت: نمی‌توان همه ناوگان حمل و نقل را در اختیار سفرهای اربعین قرار داد، اما فعلا برای جابجایی زائران عتبات ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره امکانات و تدابیر در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین گفت پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین سال جاری ۵ میلیون زائر به عتبات سفر کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها یعنی حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شوند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ۶ هزار اتوبوس دیگر مورد نیاز است که قرار است با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نیروهای مسلح تامین شود.

افندی‌زاده با اشاره به پایانه‌های پر تردددر ایام اربعین از جمله شلمچه و چزابه در خوزستان، مهران در ایلام، تمرچین در آذربایجان، باشماق در کردستان و خسروی در کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود طبق روال سال‌های گذشته حجم زیادی از ترددها از مرز مهران انجام شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره پیش فروش بلیت‌ها در ایام اربعین نیز گفت: با توجه به انجام سفرهای اربعین از ۱۶ تا ۳۰ شهریور به شرکت راه‌آهن اعلام شده است به هیچ عنوان در این ایام پیش فروش صد در صدی نداشته باشند که در صورت نیاز بتوان از سایر قطارها برای مسیر تهران- اهواز- شلمچه استفاده کرد.

افندی‌زاده گفت: از آنجایی که اتوبوس یک طرف مسیر را بدون مسافر می‌رود، نحوه قیمت‌گذاری برای بلیت آن متفاوت است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:هماهنگی‌ها برای پیش فروش حضوری و اینترنتی بلیت به ویژه قطارو هواپیما در ایام اربعین هم شهریور انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      سلام لطفا نظارت هم داشته باشید راننده ها هرجور دلشون می خواد رفتار می کنن مثلا یه مسیر رایگانه پول می گیرن یا مثلا یه مسیر ۵۰۰۰ تومنه ولی ۱۰۰۰۰۰ تومن میگیرن