۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
متناسب نبودن بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با عملکرد آن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

متناسب نبودن بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با عملکرد آن

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: میزان بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی متناسب با حجم برنامه‌های عملیاتی این پارک نیست.

عبدالرضا واعظی در حاشیه بازدید نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جوابگو برنامه‌های پیش رو و نیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشور در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد ولی به لحاظ بودجه‌ای در رتبه یازدهم قرار دارد و کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه‌وبودجه افزایش بودجه مدنظر نمایندگان استان برای سال جاری را لحاظ نکرده‌اند.

واعظی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر اساس ارزیابی‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک توسعه‌یافته و سطح یک است و فعالیت‌های چشمگیری با سرعت در این پارک در حال انجام است که در صورت تأمین اعتبار به‌صورت بهتر می‌توان از اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت کرد.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان بیشترین گستردگی مراکز رشد و نوآوری را در شهرستان‌های استان دارد و از طرق مختلف به دنبال جذب اعتبار برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در سطح استان هستیم.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های توانمندی در شهرستان میانه در حال فعالیت هستند و تقویت و تجهیز مرکز رشد موجود، مرمت و بازسازی دو سوله متعلق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فضای کارگاهی تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی دانش‌بنیان و راه‌اندازی کارخانه نوآوری میانه در شهرستان میانه از برنامه‌های این پارک در سال جاری برای تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری در شهرستان میانه است.

متناسب نبودن بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با عملکرد آن

نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با ابراز رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در چند سال گذشته بر لزوم افزایش قابل‌توجه بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کردند.

مهدی اسماعیلی گفت: اقدامات بسیاری خوبی در چهار سال گذشته در این پارک انجام‌شده است که بایستی بیش‌ازپیش از این فعالیت‌ها حمایت کرد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای که در این پارک وجود دارد باید به اطلاع مسئولان عالی‌رتبه کشور رسانده شود و بدین منظور اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری کشور در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان به جد پیگیری‌های لازم را برای افزایش اعتبار و بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام خواهد داد.

سید مرتضی حسینی نیز با اشاره به اهمیت و نقش بسزا پارک علم و فناوری در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: باید مردم و مسئولان بیش‌ازپیش با این مجموعه مهم آشنا بشوند.

وی خواستار انجام مکاتبات برای پرداخت اعتبار لازم از سازمان برنامه‌وبودجه توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.

۳۷ شرکت فناور و دانش‌بنیان هم‌اکنون در مرکز رشد شهرستان میانه مستقر هستند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      از همون اول با هوش های ایران آذری ها بودن و با کمترین امکانات بیشترین نوآوری ها را می‌کردن بعد میگن چرا میخوان از ایران طلب استقلال کنن