۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
فرایند اداری مانع توسعه گردشگری گلستان | ظرفیت استخرهای پرورش ماهی دیده نشد
یک پرورش دهنده ماهی:

فرایند اداری مانع توسعه گردشگری گلستان | ظرفیت استخرهای پرورش ماهی دیده نشد

علی آباد-حسینی، یک پرورش دهنده ماهی با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی در مناطق جنگلی و کوهستانی ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری است، گفت: متاسفانه پروسه طولانی اخذ مجوز تولیدکنندگان را منصرف می کند.

سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه مصرف ماهی به رغم اهمیت آن در تغذیه، در سبد غذایی خانواده های ایرانی جایی ندارد که یکی از علت های عمده آن فقدان فرهنگ سازی در این زمینه است.

این پرورش دهنده ماهی قزل آلا که در منطقه شیرآباد علی آباد کتول فعالیت می کند، ادامه داد: اداره کل شیلات گلستان هر سال مسابقات آشپزی با هدف گسترش فرهنگ مصرف ماهی و قراردادن آن در سبد غذایی خانوار برگزار می کند اما پس از گذشت چندین سال هنوز تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها از ۲۰ نفر هم بیشتر نشده است.

وی از عدم تنوع و خلاقیت در این نوع جشنواره ها انتقاد کرد و گفت: در طول این سال ها تنوع غذا پخت با ماهی بسیار محدود بوده و این سبب می شود جشنواره جذابیتی برای مردم نداشته باشد.

این تولیدکننده گلستانی ضمن اشاره به احداث یک فروشگاه عرضه ماهی زنده در مرکز استان، افزود: به دنبال این بودیم که با ایجاد آلاچیق شرایطی فراهم شود تا در صورت علاقه خریداران به طبخ ماهی در این مرکز خرید، ضمن آگاهی از انواع پخت ماهی، این فضا به مکانی برای تفریح خانواده ها مبدل شود که متاسفانه مانع تراشی ها اجازه عملیاتی شدن این طرح را نداد.

حسینی با اشاره به اینکه استخر پرورش ماهی شیرآباد در یکی از بهترین مکان های گردشگری استان تاسیس شده، اظهار کرد: شیرآباد هفت آبشار، رودخانه و جنگل دارد که یک پکیچ کامل گردشگری به شمار می رود با اینحال برخی مدیران به دلیل بروکراسی سخت اداری، اجازه بهره برداری از این فرصت را به بخش خصوصی ندادند.

این پرورش دهنده ماهی در خاتمه تاکید کرد: تولید کنندگان از نامه نگاری های بیش از اندازه و سنگ اندازی های ارگان های دولتی برای طی فرایند مجوز خسته شدند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بسیاری از این فرایند نامه نگاری ها از بین برود.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha