۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
با مصرف گوشت قرمز چه اتفاقی برای سطح کلسترول می افتد؟

با مصرف گوشت قرمز چه اتفاقی برای سطح کلسترول می افتد؟

با توجه به اینکه تقریباً 40٪ از آمریکایی ها کلسترول بالایی دارند، جای تعجب نیست که چرا مردم دائماً سعی می کنند راه هایی برای حفظ سلامت پیدا کنند.

به گزارش بازار، با توجه به اینکه تقریباً ۴۰٪ از آمریکایی ها کلسترول بالایی دارند، جای تعجب نیست که چرا مردم دائماً سعی می کنند راه هایی برای حفظ سلامت پیدا کنند. از اجتناب از استعمال دخانیات تا گنجاندن ورزش در عادات روزانه، برخی از شیوه های استانداردی وجود دارد که افراد برای کمک به کاهش کلسترول خود انجام می دهند. بهترین جراح پلاستیک در تهران را مشاهده فرمایید.

اما وقتی نوبت به رژیم غذایی می رسد، اگر بخواهیم ببینیم که این سطوح شروع به کاهش می کنند، برخی از نکات کمی واضح نیستند. مطمئناً، ما می دانیم که نوشیدن نوشابه قندی و خوردن مرغ سرخ شده با پوست در هنگام تلاش برای حمایت از مقادیر کلسترول سالم، تقریباً ممنوع است. اما وقتی صحبت از خوردن گوشت قرمز می شود، توصیه ها کمی تیره تر می شوند. بهترین کلینیک کاشت مو تهران در سایت معتبر سالم زیبا معرفی شده است.

چه چیزی باعث کلسترول بالا می شود؟

درک تأثیر گوشت بر کلسترول در وهله اول به درک عواملی که باعث افزایش کلسترول می شود نیاز دارد. داشتن کلسترول بالا مشکل رایجی است که بسیاری از آمریکایی ها با آن روبرو هستند و داشتن آن می تواند فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و حتی مرگ زودهنگام در میان جمعیت های خاص قرار دهد.

عوامل زیادی می توانند در خطر ابتلا به کلسترول بالا در افراد نقش داشته باشند که برخی از آنها کاملاً خارج از کنترل فرد هستند. به گفته متخصصان، عدم فعالیت بدنی، استعمال دخانیات و چاقی می‌تواند در خطر افزایش سطح کلسترول در افراد نقش داشته باشد. و در مورد وراثت، داشتن یک عضو خانواده با کلسترول بالا می تواند شما را در معرض خطر تجربه مشابه قرار دهد، حتی اگر شیوه زندگی شما کامل باشد.

رژیم غذایی نقش زیادی دارد

انتخاب های غذایی شما می تواند تأثیر عمیقی بر سطح کلسترول شما نیز داشته باشد. نشان داده شده است که پیروی از الگوهای غذایی خاص سطح کلسترول سالم را کنترل می کند، در حالی که برخی دیگر منجر به افزایش سطح کلسترول در افراد می شود. رژیم‌هایی که سرشار از چربی‌های سالم، جو، غلات کامل، محصولات، دانه‌ها و آجیل هستند، بهترین گزینه برای حفظ کلسترول سالم هستند. و در عین حال، اجتناب از غذاهای شیرین و اقلامی که سرشار از چربی اشباع هستند ممکن است به حفظ سطح کلسترول در محدوده ایده آل نیز کمک کند.

چربی اشباع شده به ویژه مقصر است

از آنجایی که خوردن چربی های اشباع بیشتر ممکن است با سطوح کلسترول بد LDL مرتبط باشد، گاهی به افرادی که بر حفظ مقادیر کلسترول سالم تمرکز دارند توصیه می شود از منابع چربی اشباع شده از جمله گوشت قرمز اجتناب کنند، زیرا این غذاها منابع طبیعی چربی اشباع هستند.

اما خوردن گوشت قرمز ممکن است آنطور که مردم تصور می کنند برای کلسترول کلی شما مضر نباشد، به خصوص زمانی که این غذا به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی سالم مصرف شود.

آیا خوردن گوشت قرمز باعث افزایش کلسترول می شود؟

درست است که تکه های خاصی از گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع شده هستند، ماده مغذی که مصرف بیش از حد آن می تواند با افزایش سطح کلسترول مرتبط باشد. به همین دلیل، شنیدن این نکته رایج است که وقتی کلسترول خود را مدیریت می کنید، باید مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید (یا حتی از مصرف خود اجتناب کنید).

اما آیا خوردن گوشت قرمز راهی مطمئن برای افزایش سطح کلسترول است؟

متأسفانه پاسخ به این سؤال به چند عامل بستگی دارد.

مطمئناً، تکه‌هایی از گوشت قرمز وجود دارند که سرشار از چربی‌های اشباع‌شده هستند - به دنده‌های کوتاه و استیک‌های استخوانی فکر کنید - و در صورت مصرف مکرر و همراه با سایر غذاهایی که به سطح کلسترول بالا کمک می‌کنند، می‌توانند باعث افزایش سطح کلسترول شوند.

با مصرف گوشت قرمز چه اتفاقی برای سطح کلسترول می افتد؟

علاوه بر این، افرادی که گوشت قرمز بیشتری می‌خورند، از الگوهای غذایی ناسالم‌تری پیروی می‌کنند، از جمله نوشیدن نوشابه‌های شیرین شده با شکر و مصرف بیشتر الکل. بنابراین، مطالعات مشاهده‌ای ممکن است نشان دهند که خوردن گوشت قرمز بیشتر با سطح کلسترول بالا مرتبط است، در حالی که در عوض سبک زندگی و انتخاب‌های رژیم غذایی که مصرف‌کنندگان گوشت قرمز انتخاب می‌کنند به این خطر برای سلامتی کمک می‌کنند.

بنابراین، بله، خوردن بخش‌های زیادی از گوشت قرمز پرچرب در حالی که سایر انتخاب‌های غذایی ناسالم را انجام می‌دهید، می‌تواند منجر به سطوح بالاتر کلسترول شود.

اما در عین حال، به نظر نمی‌رسد که خوردن بخش‌های معقول از گوشت قرمز کم‌چرب‌تر همراه با غذاهای مغذی و مفید برای قلب، به همین نگرانی کمک کند.

گنجاندن گوشت قرمز در کنار الگوی غذایی سالم ممکن است لزوما سطح کلسترول را افزایش ندهد

اگر ۳ تا ۴ اونس گوشت گاو بدون چربی همراه با مقدار زیادی سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم می خورید، ممکن است تعجب کنید که سطح کلسترول شما به خوبی می تواند در محدوده طبیعی باقی بماند.

بر اساس داده های منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی بخش های کوچکی از گوشت گاو بدون چربی است، به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. و مطالعه دیگری نشان داد که مصرف مقادیر مشخصی از گوشت گاو بدون چربی هنگامی که در یک الگوی غذایی با چربی اشباع کم و سالم برای قلب گنجانده شود، منجر به افزایش سطح کلسترول نمی شود.

اگر از طرفداران گوشت قرمز هستید، چند نکته وجود دارد که می توانید برای کنترل سطح کلسترول خود رعایت کنید:

  • برش های بدون چربی مانند استیک کناری، استیک نواری، یا دور بالا را انتخاب کنید

  • به یک قسمت ۳-۴ اونس بچسبید

  • گوشت خود را با سبزیجات، چربی های سالم و غلات کامل به جای نان تصفیه شده، سیب زمینی سرخ شده و دسرهای شیرین همراه کنید.

این نکات را دنبال کنید و باید بتوانید از گوشت قرمز به روشی سازگار با کلسترول لذت ببرید بدون اینکه طعم مورد علاقه خود را از دست بدهید.

کد خبر: ۱۶۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha