۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مشکلی برای تأمین نهاده دامی عشایر در استان سمنان وجود ندارد
مدیرکل امور عشایری استان سمنان:

مشکلی برای تأمین نهاده دامی عشایر در استان سمنان وجود ندارد

سمنان – مدیرکل امور عشایری سمنان با اشاره اینکه درمجموع یک‌میلیون و ۷۴ هزار رأس دام متعلق به خانوار عشایری استان است، گفت: مشکلی برای تأمین نهاده دامی دام‌های عشایر این استان وجود ندارد.

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین نهاده دامی دام‌های عشایر در استان سمنان وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۷ در کل استان سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

وی بابیان اینکه درمجموع یک‌میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک متعلق به خانواده‌های عشایری استان سمنان است، تأکید کرد: مشکلی برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های عشایر وجود ندارد و طی یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۳ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر توزیع‌شده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۴۵۸ تن جو، سه هزار و ۴۵۰ تن کنسانتره توزیع‌شده است، افزود: در این مدت ۴۵۵ تن یونجه و یک هزار و ۵۰۰ تن سیلاژ نیز توزیع‌شده است.

خادم بابیان اینکه عشایری که برای تأمین مراتع خود باید به خارج از استان سمنان کوچ کنند دچار مشکلاتی برای تأمین مرتع هستند، تصریح کرد: پیگیری برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر برای حمایت از آن‌ها توزیع نهاده‌های دامی ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha