۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان
در ستاد تسهیل استان همدان صورت گرفت؛

رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان

همدان - استاندار همدان از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان همدان در ستاد تسهیل ورفع موانع تولید خبر داد و گفت: پرداخت هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۳ طرح اقتصادی مصوب شد.

به گزارش خبرنگاربازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی خبر داد و اظهار کرد: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در راستای حمایت از بخش تولید، احیای واحدهای راکد و رونق تولید تشکیل می‌شود، گفت: مشکلات این طرح ها در زمینه تسهیلات و وثیقه بانکی، کنترل کیفیت فنی کار، رعایت حریم با آلاینده‌ها بود که با مصوبات ستاد تسهیل و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره‌گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت های تولیدی این واحدها اتخاذ و ابلاغ شد.

بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تولید و تسهیل در فعالیت واحدهای تولیدی، هم‌افزایی داشته باشند

استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تولید و تسهیل در فعالیت واحدهای تولیدی، هم‌افزایی داشته باشند، افزود: بدون تردید رونق تولید زمینه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان را به دنبال دارد و باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

وی ادامه داد: در جریان بررسی مشکلات، یک شرکت دانش‌بنیان در تهیه تجهیزات پزشکی با ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی در رابطه با وثیقه برای گرفتن تسهیلات ۶ میلیارد تومانی از بانک مشکل داشت که با مصوبه ستاد تسهیل مقرر شد ۷۰ درصد از محل طرح به عنوان وثیقه مورد پذیرش بانک قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: مجموعه تولیدکننده تجهیزات پزشکی در ایزولاسیون و سایر مقررات اصول بهداشتی مورد تایید سازمان غذا و دارو بود اما در رعایت فاصله از مجموعه‌های دیگر به مشکل برخورده که مقرر شد با نگاه مثبت، بررسی‌های کارشناسی انجام شود و در صورت نبود منع قانونی تاییدیه صورت گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مقرر شد واحدهای تولیدکننده چینی بهداشتی لالجین در راستای کنترل کیفیت محصول به طور تجمیعی از یک کارشناس فنی استفاده کنند تا بر روند مطلوب تولید آنها نظارت کند.

سهمیه تسهیلاتی که در سفر ریاست جمهوری در اختیار استان قرار گرفته با چشم‌انداز ایجاد اشتغال و با اولویت بخش خصوصی، پرداخت می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه به واحد تولیدی کاسپین کوهدشت نهاوند (تولیدکننده مواد اولیه واحدهای دلستر) در راستای رونق تولید این مجموعه از محل تبصره ۱۸ ، تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد گفت: سهمیه تسهیلاتی که در سفر ریاست جمهوری در اختیار استان قرار گرفته با چشم‌انداز ایجاد اشتغال و با اولویت بخش خصوصی، پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال اختصاص هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۳ طرح اقتصادی در سفر ریاست جمهور مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: مبنای اولیه تعهد اشتغال استان در سال جاری ۲۳ هزار شغل است و با توجه به دستور و تاکید ریاست جمهور در سفر اخیر به استان، ایجاد ۴۰ هزار شغل در دستور کار قرار دارد و با ایجاد زمینه‌های لازم این امر امکانپذیر است.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، همه بانک‌ها مکلف هستند که سهمی از تسهیلات را به تولیدکنندگان اختصاص دهند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بانک‌ها و مجموعه‌های دولتی امور سرمایه‌گذاران را تسهیل کنند اضافه کرد: دولت اراده قوی در راه‌اندازی و حمایت از واحدهای تولیدی دارد.

وی با بیان اینکه فصل‌الخطاب در انجام امور اجرای قانون است و سرمایه‌گذار نباید تحت فشار قرار گیرد بلکه کار باید تسهیل شود گفت: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل، راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از واحدهای یاد شده ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      اقای استاندار شما خیر که از جیب خودش داشت مرکز جامع سرطان درست میکرد از استان فراری دادی حالا میگی رفع موانع مرکز جامع سرطان هم دچار سرنوشت بیمارستان اکبتان شد نزار این فاجعه پیش بیاد اقای استاندار خانواده فرشچیان برگردانبد