۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
گزارش ویژه نمایندگان از شرایط تخصیص بودجه اشتغالزایی در دولت؛ اعداد مربوطه بسیار پایین است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

گزارش ویژه نمایندگان از شرایط تخصیص بودجه اشتغالزایی در دولت؛ اعداد مربوطه بسیار پایین است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال تهیه گزارشی هستیم که مشخص شود دولت در این چند ماهی که از سال ۱۴۰۱ گذشته است، تا چه حد بودجه اشتغالزایی را اختصاص داده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره تخصیص بودجه اشتغال زایی، اظهار داشت: ما گزارش نحوه اجرای تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را آماده کردیم و به هیئت رئیسه مجلس تحویل دادیم. باید هر چه سریعتر این گزارش در صحن مجلس قرائت شود.

وی بیان کرد: این گزارش درباره نحوه اجرای بودجه اشتغال زایی در سال گذشته است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی در نظر گرفتیم و در این گزارش آمده است که دولت تا چه حد به قانون بودجه در این زمینه عمل کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای منابع تبصره ۱۸ یعنی اشتغالزایی گذاشته شده بود و علاوه بر این، دولت باید با بانک ها وارد تعامل می شد و از طریق بانک ها یکسری منابع دیگر برای تحقق اشتغالزایی را به صورت وام در اختیار دستگاه ها قرار می داد.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: در سال ۱۴۰۰ باید با کمک بانک ها ۹۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی تخصیص می یافت که گزارش ما نشان می دهد که از این ۹۰ هزار میلیارد تومان، فقط حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده است و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان هم در شرف اقدام است که اگر این عدد هم محقق شود، در کل ۲۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته که این عدد بسیار پایین است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در حال تهیه گزارش دیگری هستیم که مشخص شود دولت در این چند ماهی که از سال ۱۴۰۱ گذشته است، تا چه حد بودجه اشتغالزایی را اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۶۷٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha