۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
کاهش فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه بر اثر موج گرما

کاهش فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه بر اثر موج گرما

فعالیت نیروگاه‌های هسته ای در فرانسه به علت موج گرمای فراگیر کاهش یافته و خشکسالی باعث افزایش بی‌سابقه دمای آب رودخانه‌ها شده است که برای خنک کردن نیروگاه‌های هسته‌ای تولید برق استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، دولت فرانسه یک گروه بحران برای مقابله با خشکسالی شدید در این کشور تشکیل داده است. این خشکسالی کم سابقه، بیش از ۱۰۰ شهر فرانسه را با کمبود آب آشامیدنی مواجه کرده است.

همچنین خبرگزاری AFP گزارش داده است که شرکت تامین‌کننده برق دولتی انرژی EDF مجبور به کاهش تولید در برخی از نیروگاه‌های هسته‌ای تولید برق شده است، زیرا دمای رودخانه‌ها برای تامین سرمایش کافی، بیش از حد زیاد است، به این معنی که آب مورد استفاده برای خنک کردن رآکتورها نمی‌تواند به طور ایمن به آبراه‌های طبیعی بازگردانده شود.

شبکه ملی هواشناسی فرانسه اعلام کرد که در این کشور در ماه ژوئیه فقط ۹.۷ میلی‌متر باران بارید و خشک‌ترین ماه از مارس ۱۹۶۱ تاکنون را رقم زده است.

این شبکه می‌گوید: در چند روز آینده دمای هوا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در بخش‌هایی از جنوب فرانسه تا ۳۷ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و حداکثر دمای بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سانتیگراد احتمالاً برای مدتی طولانی در بخش بزرگی از این کشور باقی خواهد ماند.

چندین کشور اروپایی دیگر نیز هشدارهای شدید خشکسالی صادر کرده‌اند.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha