۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
واحدهای حوزه گردشگری استان سمنان خسارات کرونا دریافت می‌کنند
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

واحدهای حوزه گردشگری استان سمنان خسارات کرونا دریافت می‌کنند

سمنان - مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به شناسایی واحدهای آسیب‌دیده حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از بابت کرونا، گفت: طبق مصوبه دولت واحدهای حوزه گردشگری استان خسارات کرونا دریافت می‌کنند.

مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه واحدهای حوزه گردشگری استان سمنان خسارات کرونا دریافت می‌کنند، ابراز کرد: تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی و خدمات مسافری سه رسته‌ای هستند که در مصوبه دولت در حوزه گردشگری می‌توانند کمک ویژه کرونا را دریافت کنند تا خساراتشان جبران شود.

وی بابیان اینکه کرونا و تعطیلی واحدهای اقامتی و صنایع‌دستی ضررهای هنگفتی به صنعت توریسم و صنایع‌دستی استان سمنان وارد کرده است، ابراز داشت: واحدهای خسارت‌دیده از کرونا شناسایی می‌شوند.

اعطای وام ۱۲ درصد

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان داشت: دولت برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ۱۰ رسته و رشته را مشخص کرده که سه مورد آن در حوزه گردشگری هستند، تأکید کرد: امهال پرداخت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی یکی از اقدامات دولت برای تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی و خدمات مسافری است.

جمال با اشاره به تعویق پرداخت قبوض آب، برق و  گاز به مدت سه ماه برای واحدهای سه گانه مذکور که در حوزه گردشگری از کرونا آسیب‌دیده اند، ابراز کرد: امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش از دیگر تمهیداتی است که دولت برای رفع خسارات واحدهای گردشگری دچار خسارات کرونا اندیشیده است.

وی تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲درصد را دیگر کمک دولت به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا دانست و افزود: ۲۷۵ واحد در حوزه های مختلف گردشگری در استان سمنان فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۶٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha