۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
جذب ۸۰ درصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به سمنان| طرح‌های عمرانی در اولویت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جذب ۸۰ درصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به سمنان| طرح‌های عمرانی در اولویت

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان جذب شده است، گفت: برخی دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کرده‌اند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان جذب شده است، ابراز کرد: تلاش مدیران اجرایی برای جذب اعتبارات خوب بوده تا جایی که برخی دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کردند اما برخی دستگاه‌ها نیز باید تلاش شان را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات در سفر رئیس جمهور به استان سمنان مصوب شد، ابراز کرد: کارگروه پیگیری مصوبات و اعتبارات سفر استان از همان ابتدا تشکیل جلسه داد و تلاش کردیم تا تمام اعتبارات با جذب کنیم.

تاثیر اجرای طرح ها در حوزه گردشگری

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۹ دستگاه اجرایی استان سمنان برای سفر رئیس جمهور بودجه داشتند، تاکید کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کنار ۱۳ اداره کل دیگر توانستند اعتبارات را به صورت کامل جذب کنند و خوشبختانه توانسته ایم شاهد اختصاص این اعتبارات برای طرح‌های عمرانی خوب استان باشیم.

هاشمی با اشاره به اعتبارات حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: گردشگری به مثابه یکی از سه صنعت برتر پول ساز و اشتغال آفرین با توجه به داشته‌های بی نظیر استان سمنان یکی از مسائلی است که به آن توجه بسیار خوبی باشد صورت گیرد که خوشبختانه از محل اعتبارات سفر، اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص یافته است.

وی مرمت بناهای تاریخی، انجام مطالعات و اجرای طرح‌های زیرساختی گردشگری و توسعه اقتصادی گردشگری در این استان را پایه‌های اصلی هزینه کرد اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور دانست و تصریح کرد: تلاش‌های خوبی برای ارتقای گردشگری استان صورت گرفته است.

جذب دستگاهی اعتبارات

استاندار سمنان با بیان اینکه تا تاریخ دهم مرداد ماه سال جاری ۱۱ دستگاه اجرایی استان توانستند ۸۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور را جذب کنند، ابراز کرد: سه اداره کل استان توانسته‌اند جذب اعتبار بالای ۵۰ درصدی داشته باشند و فقط یک اداره کل وجود دارد که کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات سفر آبان ماه رئیس جمهور به استان را جذب کرده است.

۲۹ دستگاه اجرایی استان سمنان برای سفر رئیس جمهور بودجه داشتند

هاشمی بیان کرد: بارها در جلسات و مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ایم که تمام دستگاه‌های اجرایی می‌بایست پیش از پایان سال مالی همه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور را جذب کنند از سوی دیگر باید تاکید کرد بخشی از اعتبارات مصوب سفر، اسناد و اوراق است که تاکنون ۷۵ درصد آن جذب شده است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و همچنین مشکلات کم آبی در استان، بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که در سفر آبان ماه ۱۴۰۰ رئیسی به استان مد نظر قرار داشت آب بود و به خصوص حوزه منابع طبیعی برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نقش مهمی در آن داشتند.

توجه به آبخیزداری

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری استان از محل اعتبارات سفر اجرا شده است، گفت: به صورت میانگین طرح‌هایی که با اعتبارات سفر در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در دست اجرا است ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی با بیان اینکه ۲۲ هزار ۵۴۵ هکتار عملیات آبخیزداری در استان سمنان اجرا شده است، بیان داشت: سال قبل ۱۹ میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال عملیات آبخیزداری در نقاط مختلف استان اجرا شد و امسال نیز این طرح‌ها با هدف ارتقای منابع آب زیرزمینی در دست اجرا است.

وی دانش بنیان ها را نیز یکی از مهمترین اهداف اعتبارات سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha