۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
سالانه ۲۷ هزار تن بذر گندم در ایلام تولید می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سالانه ۲۷ هزار تن بذر گندم در ایلام تولید می شود

ایلام- ناصری، مدیرکل تعاون روستایی ایلام با اشاره به ظرفیت های تولید بذر در استان، گفت: سالانه ۲۷ هزار تن بذر گندم در ایلام تولید می شود.

محمدناصر ناصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:در سطح استان ایلام ۵ اتحادیه تعاونی استانی تخصصی وجود دارد که هر کدام دارای زیرمجموعه ای تحت عنوان شرکت های تعاونی روستایی یا شرکت های دامداری، کشت و صنعت و نیز شرکت های سهامی زراعی است.

وی افزود: اتحادیه تعاونی های تولید بهره برداران عرصه های طرح های جهاد کشاورزی در قالب ۵۳ شرکت تعاونی تولید، ۳ واحد کشت و صنعت و ۲ شرکت سهامی زراعی ساماندهی کرده است.

ناصری اضافه کرد: صورت کلی در استان ۶۴ هزار بهره بردار که در بخش کشاورزی وجود دارد که به نوعی اکثر این افراد تحت پوشش یا عضویت در شرکت های تعاونی یا نظام صنفی و کانون کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: در استان ایلام نزدیک به ۲۷ هزار تن بذر گندم تولید می شود که ۱۹ هزار تن از میزان در کشت و صنعت های تحت پوشش اداره کل تعاون روستایی استان، توزیع می شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اضافه کرد: در بحث جو یک مرکز تولید بذر جو در شبکه در استان وجود دارد که از سال گذشته فعالیت خود را در شهرستان دره شهر آغاز کرده است.

خرید کلزا تخصصی است

وی در خصوص خرید محصولات کشاورزی از جمله دانه روغنی کلزا نیز بیان کرد: خرید این محصوص بسیار تخصصی و حساس است.

ناصری تصریح کرد: بلافاصله بعد از برداشت محصول باید خریداری شود و در مناطق جنوبی در انبارها نمی توان به مدت طولانی بماند و باید سریع حمل و وارد کارخانه های روغن کشی شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اضافه کرد: خوشبختانه محصول کلزایی که در استان ایلام تولید می شود دارای کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است، حتی کارخانه های روغن کشی با هماهنگی شبکه تعاون روستایی کشت قراردادی این محصول در استان انجام می دهند که از زمان کاشت،داشت و برداشت همراه کشاورز هستند.

وی افزود: در سال گذشته و امسال خشکسالی سختی در استان وجود داشت که اما همین امر باعث کاهش عملکرد تولید محصولات مختلف از جمله کلزا در استان شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار استان ایلام رتبه دوم کشوری در بحث خرید کشت و نگهداری این محصول استراتژیک را داشته است.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ارش IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      بهتره بگی در شهرستان دهلران فقط