۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
اطلاعات کاربردی در مورد ارز دیجیتال BCH

اطلاعات کاربردی در مورد ارز دیجیتال BCH

ارز بیت کوین (BTC)، همچنان محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده به حساب می‌آید و البته نقص‌هایی در سیستم بلاک چین خود نیز دارد.

به گزارش بازار، ارز بیت کوین (BTC)، همچنان محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده به حساب می‌آید و البته نقص‌هایی در سیستم بلاک چین خود نیز دارد. به طور خاص، حجم نسبتاً کمی از تراکنش‌ها در هر ثانیه را امکان پذیر می‌کند که در مقایسه با آلت کوین‌هایی مانند اتریوم، یک ضعف به حساب می‌آید. همچنین، کاربرد آن برای پرداخت‌ها نیز محدود است. به همین منظور بیت کوین کش (BCH) در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد تا روشی ارزان‌تر و سریع‌تر برای پردازش پرداخت‌ها باشد. در این مطلب، بیشتر ارز دیجیتال BCH را می‌شناسیم. با ما تا پایان همراه باشید.

بیت کوین کش چیست؟

به نقل از بلاگ والکس؛ بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد اختصاری BCH، یک انشعاب از بیت کوین است که سرعت بیشتر و کارمزد کمتری دارد. در شبکه این کوین اندازه بلاک بزرگ‌تر است و به همین دلیل از تراکنش‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. این کوین در ۱ آگوست ۲۰۱۷ از طریق هارد فورک (Hard Fork) بلاک چین بیت کوین، راه اندازی شد.

برخی از شرکت کنندگان بلاک چین BTC، برای این که در این شبکه حجم بیشتری از تراکنش‌ها پردازش شود، پیشنهاد تغییر قوانین را دادند. اکثر کاربران (گره‌ها) به این تغییر قوانین رأی منفی دادند که منجر به هارد فورک شبکه شد و دو مسیر بلاک چین «بیت کوین» و «بیت کوین کش» به وجود آمد.

روش کار بیت کوین کش چگونه است؟

همان طور که در تعریف ارز بیت کوین کش گفته شد، بلاک این کوین، بزرگ‌تر از بلاک بیت کوین است. به صورت مختصر؛ بلاک‌ها، گروه‌هایی از تراکنش‌ها هستند که همزمان به بلاک چین اضافه می‌شوند. شبکه ارز دیجیتال بیت کوین، بلاک‌ها را به ۱ مگا بایت محدود می‌کند که نتیجه آن پردازش حدود ۷ تراکنش در ثانیه است. بیت کوین کش (BCH)، در ابتدا اندازه بلاک را به ۸ مگابایت و سپس به ۳۲ مگابایت افزایش داد. این یعنی، پردازش بیش از ۱۰۰ تراکنش در ثانیه که ضعف شبکه قبلی را پوشش می‌دهد.

به غیر از اندازه بلاک و سرعت تراکنش، روش کار ارز بیت کوین کش شباهت زیادی به بیت کوین دارد. یک شبکه دفتر کل دیجیتال غیر متمرکز و منبع باز که ماینرها با استفاده از «رمزنگاری» برای حل معادلات، تراکنش‌ها را در بلاک چین تایید و اضافه و به عنوان پاداش، توکن‌های BCH را دریافت می‌کنند. مانند BTC، تنها ۲۱ میلیون ارز دیجیتال BCH منتشر شده است. از جمله کاربردهای این کوین می‌توان به ارسال و دریافت بدون واسطه، روش پرداخت کالا و خدمات، و سرمایه گذاری بر اساس تغییرات قیمتی کوچک اشاره کرد.

مزایا و معایب بیت کوین کش چیست؟

در واقع این ارز به وجود آمد تا سرعت و حجم تراکنش‌ها افزایش پیدا کند. به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان مزایای بیت کوین کش در نظر گرفت:

  • تراکنش‌های سریع‌تر با هزینه کمتر: با هزینه تراکنش کمتر از یک پنی و پتانسیل پردازش بیش از ۱۰۰ تراکنش در ثانیه.
  • مقیاس پذیرتر از ارز دیجیتال بیت کوین: بلاک‌های بزرگ‌تر ارز دیجیتال BCH، امکان بلاک چینی با مقیاس پذیری افزایش یافته را فراهم کرده و در نتیجه کارمزدهای کمتری را به کاربران تحمیل می‌کند.
  • پول غیر متمرکز: بیت کوین کش، یک سیستم ارزی غیر متمرکز است و توسط بانک، دولت و نهادهای دیگر کنترل نمی‌شود. این می‌توان نگرانی بسیاری از کاربران را در مورد کنترل تراکنش‌ها برطرف کند.
  • دسترسی: بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده، ارز بیت کوین کش محبوبیت بالایی دارد و خرید آن از طریق اکثر صرافی‌ها مانند صرافی ایرانی Wallex امکان پذیر است.

بیت کوین کش در کنار مزایای خود، مانند دیگر ارزهای دیجیتال دارای معایبی است که دو مورد آن را بیان می‌کنیم:

  • تعداد استخراج‌های BCH محدود است و آینده این ارز به چند استخر وابسته خواهد بود.
  • ارز بیت کوین کش، نرخ پذیرش کمتری دارد و هنگام معاملات از جفت‌های معاملاتی کمتری برخوردار است.

خرید بیت کوین کش چگونه است؟

ارز BHC، به طور گسترده در صرافی‌های ارزهای رمزپایه مانند Coinbase و Kraken در دسترس است. کافی است یک حساب راه اندازی کنید، پول نقد را واریز کنید، و سپس اقدام به خرید بیت کوین کش نمایید. جالب است بدانید خرید این ارز در پلتفرم‌هایی مانند پی پال (PayPal) نیز امکان پذیر است. قیمت BCH در ابتدای شروع به کار خود ۳۶۰ دلار بود و بعد از گذشت ۵ ماه، به ۴۰۰۰ دلار نیز رسید. در حال حاضر و در میانه‌های سال ۲۰۲۲، با نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین کش به حوالی ۱۲۲ دلار رسیده است.

Bitcoin Cash Price Gains 7.3% to $677.35 – Where to Buy BCH

پس از خرید ارز BCH، سکه‌های خود را می‌توانید به عنوان سرمایه گذاری در یک پول ارز دیجیتال ذخیره، با دیگر رمزارزها مبادله و یا از آنها برای تراکنش‌ها استفاده کنید. برای ذخیره این ارز می‌توانید از کیف پول‌های زیر استفاده کنید:

  • Ledger Nano S
  • Trezor
  • Coinmi
  • KeepKey
  • BTC.com
  • Trust Wallet

کلام پایانی

مزیت استفاده از بیت کوین کش نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین، نرخ پایین کارمزد و افزایش سرعت و حجم تراکنش‌ها در مبادلات است. بازار ارز دیجیتال BCH نیز مانند بقیه رمزارها دارای نوسانات شدیدی است و برای خرید و سرمایه گذاری، باید دانش و تجربه کافی را داشته باشید. این کوین در ابتدای راه خود قرار دارد و هنوز به هدف اصلی خود برای جایگزینی بیت کوین نرسیده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha