۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
عقب نشینی وزارت راه از ورودی عوارضی ها!؛ نمایندگان مجلس: اقدام خلاف قانون پذیرفتنی نیست
بازار گزارش می دهد

عقب نشینی وزارت راه از ورودی عوارضی ها!؛ نمایندگان مجلس: اقدام خلاف قانون پذیرفتنی نیست

با پی گیری رسانه ها و مجلس، وزارت راه از بحث افزایش ورودی عوارضی آزادراهها، عقب نشینی کرد؛ مجلسی ها البته همچنان تاکید بر پی گیری موضوع دارند تا مبادا اقدام خلاف قانون انجام گیرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نرخ عوارض عبور وسایل نقلیه از آزادراه‌های مشارکتی (بخش خصوصی) را برای سال ۱۴۰۱ به خیرالله خادمی و داریوش امانی معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه در صورتی که خودروهای عبوری تا ۷ روز پس از تردد از آزادراه‌ها نرخ عوارض را پرداخت نکنند مشمول عوارض پلکانی خواهند شد.

اعلام این عوارض آزاد راهی باری دیگر شوک تورمی جدیدی را به کشور حاکم کرده و نشان می دهد که دست اندر کاران در دولت یا آگاهی لازم در زمینه موضوعات اقتصادی نداشته و با اطلاعات ناقص تصمیم می گیرند.

با این حال برخی از نمایندگان مجلس هم پیرو این تعیین عوارض واکنش نشان دادند.

درست بعد از این واکنشها، عصر روز گذشته، رئیس مرکز ارتباطات وزرات راه وشهر سازی اعلام کرد بر اساس مصوبه این وزارتخانه مجوز افزایش قیمت عوارض ترددهای جاده‌ای لغو شد.
امین کیانی با اشاره به اینکه عوارض آزادراه‌ها به قیمت‌های چند روز پیش بازگشته گفت: هر گونه افزایش قیمت آزاد راه‌ها از طرق وزارت راه و شهر سازی اعلام خواهد شد.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پیش از این اعلام کرده بود افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی نرخ عواض آزادراهی طبق قانون باید هر سال اتفاق بیفتد.

قبل از اعلام وزارت راه، نمایندگان مجلس قول پی گیری موضوع را به خبرنگار بازار داده بودند. در همین باره احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت عوارض آزادراهی به خبرنگار پارلمانی بازار گفته بود: ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حتما جلسه‌ای در این زمینه - تعیین عوارض جدید آزادراهی - برگزار می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر افزایش قیمت عوارض آزادراه‌ها مغایر با قانون باشد، قطعا مورد موافقت مجلس شورای اسلامی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ عوارض آزادراه‌ها باید بر مبنای قانون باشد و اگر برای مجلس شورای اسلامی محرز شود که این قیمت‌ها برخلاف قانون تعیین شده است، حتما ورود می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برای ما قابل پذیرش نیست که برخلاف قانون در این زمینه عمل شود. لازم است مبنای این قیمت‌گذاری و تصمیمات بعدی را بررسی کنیم.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جانباز IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      3 0
      واقعا عجب مملکت کی به کیه ای دولت ان قلابی درست کرده !!! مگه رستم قاسمی وزیر نفت نیست !!!!
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      4 0
      چرا کسی به فکر ترمیم و رفع دست اندازهای جاده های کشور نیست تمام جاده ها از بین رفته و غیر قابل استفاده است اتوبان زنجان به تبریز
    • عباس IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      اتوبان قم ، کاشان، بسیار افتضاح، این همه پول در چند سال گرفتند، چی شد؟؟؟؟؟ چرا آسفالت و روکشی جاده انجام نمیشه، فقط جیب دوختند، ملت را غارت کنند،
    • عبدالله IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      دلش می خواست وزیر نفت بشه نشد حالا تو بزرگراه میخواد نفت استخراج کنه چکارش دارید
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      دولت از هر فرصتی برای خالی کردن جیب مردم و پر کردن خزانه خود استفاده میکند
    • سعید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      در ازای این پول خدماتی هم میدین ببینید وضع اتوبان قم کاشان را صد رحمت به خاکی
    • حسن IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      وزیر راه دوست دارد مثل زمان وزارتش در صنعت نفت بریز و بپاش راه بیاندازد.