۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۷
دندان پزشکی خطرناک ترین شغل دوران کرونا / شرکت های هواپیمایی فقط با کمک نقدی زنده می مانند
۲۶ شغل پر خطر در طول پاندومی کرونا کدامند؟

دندان پزشکی خطرناک ترین شغل دوران کرونا / شرکت های هواپیمایی فقط با کمک نقدی زنده می مانند

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، فاصله گذاری اجتماعی و توقف فعالیتها را به عنوان مؤثرترین راه جهت محافظت در برابر ویروس کرونا توصیه کرده اند، اما برخی از مشاغل برای از دست نرفتن اقتصاد خودو راه معیشت خود مجبورند که خود را در معرض خطرهای جدی قرار دهند.

تهمینه غمخوار؛ خبرگزاری بازار- مواقعی وجود دارد که یک بحران باعث تغییر عمده در شیوه تجارت و فعالیتهای اقتصادی یک کشور می شود که مردم مجبور می شوند روندی که قبلا آن را زیر سوال می برده اند را پذیرفته و فقط به تغییر فکر کنند.

به همین ترتیب، گاهی اوقات این تغییر به یک صنعت مربوط می شود تا باید قدم هایی به سمت آینده بردارد، با وجود اینکه ممکن است سالها وقت، انرژی و هزینه های هنگفتی صرف بر پایی آن کرده باشد.

صرف نظر از این مسئله، یک بحران بزرگ اغلب می تواند تحولات اساسی را در اقتصاد ایجاد کند و این طور که مشخص است که پاندمی کرونا حادتر از تمامی بحرانهای گذشته در سراسر جهان نمود کرده است.

با نگاهی به شیوه زندگی مردم در دنیا درمیابیم که بسیاری از مشاغل در حال فراگیری مطالب زیادی در رابطه زنجیره های تامین، محصولات خود،  نیروی کار و بیشتر از همه این مسئله که چه میزان ایجاد زیرساخت ها برای کار از راه دور میتواند پر اهمیت باشد، هستند.

از آنجایی که ویروس کرونا اساسا سال تجاری ۲۰۲۰ را در سراسر ایالات مختلف امریکا مجددا تعریف کرده است، این کشور نیز در حال هل دادن و عبور از تحولات بد و عجیب در صنایع مختلف خود و البته به ازای از دست دادن هزینه هایی هنگفت است.

از آنجایی که ویروس کرونا اساسا سال تجاری ۲۰۲۰ را در سراسر ایالات مختلف امریکا مجددا تعریف کرده است، این کشور نیز در گذر از تحولاتی بد و عجیب در صنایع مختلف خود به ازای از دست دادن مشاغل خود است 

با توجه به اینکه برخی از مشاغل نیاز به تماس فرد به فرد دارند، بنابراین در طول این همه گیری در معرض خطرهای جدی تری قرار خواهند گرفت.

به طور کلی در تمامی کشورهای درگیر کرونا،  کارکنان مراقبت ها و خدمات بهداشتی متوجه بیشترین میزان آسیب پذیری در میان دیگر مشاغل هستند. همچنین کسانی که به مراقبت از سالمندان می پردازند نیز در معرض آسیب های جدی قرار دارند زیرا با جمعیتی که مستعد بیماری هستند سر و کار دارند.  

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در یک خانه سالمندان در واشنگتن از ۱۸۰ پرسنل موجود ۷۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

علاوه برآن، پیراپزشکان و آتش نشانان که اغلب به خانه های افراد آلوده و مبتلا به کرونا فراخوانده میشوند و حتی معلمانی که به خاطر تعطیلی مدارس به صورت خصوصی با دانش اموزان کار می کنند، نیز در معرض ابتلا قرار دارند.  

سی ان بی سی نیز گزارش داده که کارمندان خدمات، از جمله صندوقدار و کارمندان رستورانها و فست فود فروشی ها نیز هر بار که به محل کار خود می روند، خود را در معرض حاملان احتمالی قرار میدهند.

بدون وجود گروه بزرگی از کارگرانی که مایل به انجام کار سخت و دستی با دستمزدهای بسیار پایین هستند و بسته شدن زمین های مزروعی امریکایی به روی کارگران مهاجر که به اندازه یک دهم از نیروی کار قانونی را تشکیل می دهند،  تامین مواد غذایی امریکا را با مختل کرده و قیمت مواد غذایی افزایش یافته است.  

مشاغلی که سرانجام بازگشت دارند اما با بقایی تقریبا غیر ممکن!

شرکت های هواپیمایی با فعالیتهای بسیار ناچیزی و با از دست دادن ناگهانی تقریبا تمام مشاغل خود برای مدت زمانی نامحدود ضربه سنگینی را دریافت کرده که بقای آن غیرممکن است. برای افزودن به شوک وارد بر اقتصاد آنها،  حتی این شرکتها نتوانستند از ارزانی قیمت نفت به نفع خود استفاده کنند.

گروه تجاری صنعت هواپیمایی امریکا تخمین زده که حامل های اصلی تا نیمه دوم سال جاری بدون تزریق عمده پول نقد از گردونه کسب و کار خارج می شوند.

همچنین واقعا هیچ راهی برای باز نگه داشتن پارک های تفریحی حتی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، بنابراین مکان های تفریحی در سراسر امریکا صدمه زیادی را متحمل شده اند.  در حال حاضر، اکثر پارک های تفریحی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند ولی با توجه به خسارات هنگفت ممکن است زودتر از موعد مقرر شده بازگشایی شوند.

در داستانی مشابه با بسیاری از صنایع دیگر، احتمالا پارک های کوچکتر سخت ترین ضربه ها متحمل خواهند شد و بعید است که بتوانند به روند قبلی خود ادامه دهند زیرا ماه هاست که با تعطیلی خود با فقدان کل درآمد خود مواجه هستند.

برای اکثر امریکایی ها،  ممکن است در طول یک سال از یک یا دو کنوانسیون بازدید کنند. تعطیلی کسب و کار تعداد افراد شاغل در ظرفیت های مختلف برای برگزاری رویدادهای مهم چه این رویداد یک مهمانی تولد باشد و چه نمایش های گسترده اتومبیل، اساسا دکمه توقف را برای تمامی رویدادها فشار داده و این افراد را به سوی پایان کار خود سوق می دهد.

ساختن نمایش ها و فیلم های جدید در ایالات مختلف امریکا برای محافظت از سلامتی افراد، زمینه ای را برای محافظت از مردم فراهم آورده اما این مسئله باعث می شود که از بازیگران ستاره گرفته تا دستیاران تولید هزاران نفر بیکار شوند و برای برخی از افراد بدشانس که هم اکنون کار آنها به اتمام رسیده با توجه به تعطیلی سینماها، پخش نشود. در واقع تمامی عوامل فیلم یا نمایش هزینه ای کرده اند که حال که هنگام سودآوری رسیده، تنها با ضرر روبرو می شوند.

فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور باز است و بر اساس گزارش سی ان بی سی از سه ماهه اول،  این فروشگاهها با فروش زیادی در اواسط مارس به خاطر هراس مردم از خرید روبرو شده اند، اما با این حال،  خدمات آنلاین تحویل مواد غذایی در حال حاضر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برنامه سفارش فروشگاه مواد غذایی والمارت و ویبره شیپ  ۱۶۰ درصد و ۱۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

یک جمله قدیمی وجود دارد که داشتن یک رستوران مانند داشتن یک فیل است؛ بسیار گران است و دیر یا زود روی سر شما می ریزد. این مسئله در واقع راهی در جهت تاکید بر این واقعیت است که موفقیت در تجارت رستوران ها همیشه در بهترین حالت هم ممکن است از بین برود. به این ترتیب، بخش عظیمی از این صنعت به طور کامل آماده، ماه ها بدون هیچ مشتری باقی مانده و حتی افرادی که می توانند  زنده بیرون بیایند احتمالا فقط با خاموش کردن آتش بحران کنونی توانسته اند به این کار دست زنند.

سی ان ان بیزینس در گزارشی اعلام کرده از آغاز ماه مارس، رستوران ها بیش از سه میلیون شغل و بیش از ۲۵ میلیارد دلار فروش را از دست داده اند که این مسئله در ماه جاری به شدت افزایش یافته است.

در رابطه با برگزاری مسابقات ورزشی نیز بازی کردن در زمینهای خالی از تماشگر نیز برای اکثر لیگها بیش از حد خطرناک است زیرا انتظار می رود با خاتمه یا تاخیر در بسیاری از رویدادها از جمله بازی های المپیک ۲۰۲۰  ضرر آنها به ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

مواردی که در رابطه با اختلال فعالیت رستوران ها مطرح می شود، در مقایسه با فروشندگان خیابان که به راحتی نمی توانند کالای خود تحویل دهند و به فروش رسانند، کمرنگ است. به عنوان مثال شورای شهر لس آنجلس، به عنوان بخشی از تلاش های خود برای جلوگیری از شیوع این بیماری، اقدام به سرکوب فروشندگان خیابانی بدون مجوز سلامتی کرده، در حالی که وال استریت ژورنال گزارش داده که این فروشندگان خیابانی شاهد کاهش تجارت به میزان ۸۰ تا تا ۹۰ درصد بوده اند.

بنابراین واضح است که برخی از مشاغل بیشتر از سایرین موجب ایجاد خطر و انتقال بیشتر بیماری و یا خود بیشتر در معرض خطرهای جدی سلامت و اقتصادی قرار دارند.

امتیاز بندی مشاغل پر خطر، میانگین درآمد سالانه هر شغل و تعداد کارمندان در طول بحران کرونا:

کارشناسان اقتصادی برای محاسبه امتیاز خطر این مشاغل سه عامل را مد نظر قرار داده اند: 

۱- میزان و اندازه کار در حین تماس با دیگران  ۲- میزان زمان انجام کار یک فرد در تماس با دیگران  ۳- هر چند وقت یکبار شغل مورد نظر نیاز به قرار گرفتن در معرض شرایط خطرناک دارد

 داده های مربوط به میانگین درآمد سالانه هر شغل و تعداد کارمندان از داده های آماری ویژوآل کپیتالیست (روشی جدید برای کشف فرصت های شغلی و کسب اطلاعات در مورد روند سرمایه گذاری) تهیه شده است.

 اطلاعات مربوط به اینکه آیا انجام یک شغل خطرناک ضروری تلقی می شود یا نه به علاوه گزارش در مورد بسته شدن مشاغل و خدمات به دلیل غیرمجاز بودن آنها، مبتنی بر دستورالعمل های وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در مورد کارگران اساسی می باشد.

 بر اساس گزارش ویژوآل کپیتالیست، مشاغل زیر در طول بحران کرونا با خطرات جدیدی روبرو هستند و امتیازها از صفر تا صد و از امتیاز کمتر به بیشتر در نظر گرفته شده اند:

معلمان مدارس ابتدایی 
امتیاز خطر: ۵۳.۸
درآمد متوسط: ۵۸، ۲۳۰ دلار
تعداد شاغل: ۱، ۴۱۰، ۹۷۰
ضروری است، اما از نظر دولت متفاوت است. با این حال، اکثر مدارس برای بقیه سال در سرتاسر ایالات متحده تعطیل است.

معلمان پیش دبستانی
امتیاز خطر: ۵۵.۲
درآمد متوسط: ۲۹، ۷۸۰ دلار
تعداد شاغل: ۴۲۴، ۵۲۰
ضروری است، اما از نظر دولت متفاوت است. با این حال، اکثر مدارس برای بقیه سال در سرتاسر ایالات متحده تعطیل است.

دستیاران معلم
امتیاز خطر: ۵۵.۷
درآمد متوسط: ۲۶.۹۷۰ دلار
تعداد شاغل: ۱، ۳۳۱، ۵۶۰
ضروری است. با این حال، اکثر مدارس در سراسر ایالات متحده برای بقیه سال تعطیل هستند 

مراکز تفریحی 
امتیاز خطر: ۵۶.۰
درآمد متوسط: ۲۲، ۲۶۰ دلار
تعداد شاغل: ۳۱۹، ۸۹۰
غیر ضروری؛ بسیاری از پارک ها از جمله دیزنی لند تا اطلاع ثانوی بسته شده اند.

داروسازان و داروخانه ها
امتیاز خطر: ۵۶.۸
درآمد متوسط: ۱۲۶.۱۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۳۰۹، ۵۵۰
ضروری- دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.
 
پرستاران مراقبت از کودکان
امتیاز خطر: ۵۷.۹
درآمد متوسط: ۲۳.۲۴۰ دلار
تعداد شاغل: ۵۶۴، ۶۳۰
 افرادی که مراقبت از کودکان پرسنل بهداشتی را به عهده میگیرند،  توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شود.

مددکاران اجتماعی بهداشت و درمان
امتیاز خطر: ۵۸.۱
درآمد متوسط: ۵۶۲۰۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۶۸، ۱۹۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را امری ضروری می داند.

دستیاران خدمات اجتماعی و انسانی
امتیاز خطر: ۶۰.۳
درآمد متوسط: ۳۳، ۷۵۰ دلار
تعداد شاغل: ۳۹۲، ۳۰۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.

مأمورین زندان و زندانبانها
امتیاز خطر: ۶۰.۴
درآمد متوسط: ۴۴۳۳۰ دلار
تعداد شاغل: ۴۱۵، ۰۰۰
ضروری - کارمندان اجرای قانون و امنیت عمومی توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

پزشکان و پرستاران
امتیاز خطر: ۶۰.۹
درآمد متوسط: ۱۰۷، ۰۳۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۷۹، ۶۵۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.

آرایشگاهها و سالن های زیبایی
امتیاز خطر: ۶۲.۱
درآمد متوسط: ۲۴۷۳۰ دلار
تعداد شاغل: ۳۷۷، ۲۱۰
غیررسمی - سالن ها بسته شده اند

تکنسین های داروسازی
امتیاز خطر: ۶۲.۵
درآمد متوسط: ۳۲، ۷۰۰ دلار
تعداد شاغل: ۴۱۷، ۸۶۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.

ناظران بر کیفیت پخت غذا و کارگران رستورانها
امتیاز خطر: ۶۲.۸
درآمد متوسط: ۳۲۴۵۰ دلار
تعداد شاغل: ۹۶۴، ۴۰۰
بیشتر آنها غیرضروری هستند، اما افرادی که خدمات غذایی را به پرسنل و بیماران مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند، توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

آتش نشانان 
امتیاز خطر: ۶۳.۲
درآمد متوسط: ۴۹، ۶۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۳۲۱، ۵۷۰
ضروری - کارمندان اجرای قانون و امنیت عمومی توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

آماده سازی تجهیزات پزشکی
امتیاز خطر: ۶۳.۹
درآمد متوسط: ۳۶.۲۴۰ دلار
تعداد شاغل: ۵۵، ۶۱۰
ضروری - فروشندگان و تهیه کنندگان تجهیزات پزشکی توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

دستیاران و ارائه دهندگان مراقبتهای شخصی
امتیاز خطر: ۶۴.۰
درآمد متوسط: ۲۴۲۰۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۲، ۲۱۱، ۹۵۰
ضروری - کارکنان اقدامات بهداشتی سرپایی و مراقبت از افراد در منازل توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

مربیان مهد کودک
امتیاز خطر: ۶۵.۸
درآمد متوسط: ۵۵، ۴۷۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۳۱، ۱۶۰
ضروری است اما از لحاظ دولت متفاوت است. با این حال، اکثر مهدهای کودک تا پایان سال در سرتاسر ایالات متحده تعطیل است.

دستیاران بهداشت خانگی
امتیاز خطر: ۶۶.۳
درآمد متوسط: ۲۴۲۰۰ دلار
تعداد شاغل: ۷۹۷، ۶۷۰
ضروری - کارمندان مراقبت از خدمات بهداشت خانگی و البته نه نظافت خانه توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

رانندگان اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی
امتیاز خطر: ۶۷.۳
درآمد متوسط: ۳۲۴۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۵۰۴.۱۵۰
ضروری - رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

مشاوران روانپزشکی
امتیاز خطر: ۶۹.۰
درآمد متوسط: ۲۹۱۸۰ دلار
تعداد شاغل: ۵۶، ۹۱۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشت روان را ضروری می داند.

دامپزشکان
امتیاز خطر: ۷۰.۰
درآمد متوسط: ۹۳، ۸۳۰ دلار
تعداد شاغل: ۷۱، ۰۶۰
ضروری - بهداشت و سلامت حیوانات به عنوان خدمات اساسی توسط دولت ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

تکنسین های اورژانس و پیراپزشکی
امتیاز خطر: ۷۰.۷
درآمد متوسط: ۳۴۳۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۲۵۷، ۲۱۰
ضروری - همه کارکنان مراقبتهای مستقیم بیمار توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

خدمه پرواز
امتیاز خطر: ۷۵.۶
درآمد متوسط: ۵۶۰۰۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۱۸، ۷۷۰
ضروری - کارگران حمل و نقل هوایی توسط دولت ایالات متحده امری اساسی تلقی می شوند.

تکنسین های جراحی
امتیاز خطر: ۸۰.۶
درآمد متوسط: ۴۷۳۰۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۱۰، ۱۶۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.

تکنسین های رادیولوژی
امتیاز خطر: ۸۴.۱
درآمد متوسط: ۵۹، ۵۲۰ دلار
تعداد شاغل: ۲۰۵، ۵۹۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.

دندانپزشکی
امتیاز خطر: ۹۲.۱
درآمد متوسط: ۱۵۱.۸۵۰ دلار
تعداد شاغل: ۱۱۳، ۰۰۰
ضروری - دولت ایالات متحده کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را ضروری می داند.


 

کد خبر: ۱۶٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha