۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس درباره شوک تورمی بزرگ

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس درباره شوک تورمی بزرگ

بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، درباره شوک تورمی بزرگ قریب الوقوع در انگلیس هشدار داد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی ان بی سی مصاحبه‌ای اختصاصی با اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، ترتیب داد که و وی طی آن، درباره شوک تورمی بزرگ قریب الوقوع در انگلیس هشدار داد.

اندرو بیلی: شرایط در انگلیس به شدت پر چالش است. ما فاصله بسیار کمی با تورم داریم. متأسفانه طی سه ماه گذشته از زمانی که ما گزارش سیاست پولی را منتشر کردیم، این چالش به مراتب بزرگتر شده است. این موضوع بیش از همه از یک منبع نشأت می‌گیرد که همانا قیمت انرژی و به ویژه قیمت بنزین است و این از اقدامات روسیه نشأت می‌گیرد.

در حال حاضر در این باره نگرانیم که البته باید سطح تورم را از این رقم بالا به سطح هدف خودمان بازگردانیم. سوالی که برای ما مطرح است شامل این موضوع می‌شود که آیا این اتفاق برای دیگر مسائل هم به صورتی برابر روی می‌دهد یاخیر. آیا این تورم قرار است مستمر ادامه داشته باشد و ماندگار شود یا خیر. ما از این جبهه شاهد خطراتی هستیم به همین دلیل ما دست به اقدام زدیم. البته یک عامل داخلی در این زمینه وجود دارد. طی دو سال گذشته در دوران شیوع کووید، ما شاهد کاهش سطح نیروی کار داخلی بوده ایم.

زمانی که به سراسر کشور می‌روم و با مقامات شرکت‌های مختلف صحبت می‌کنم آن‌ها در ارتباط با دو موضوع با من می‌گویند. نخست، ما در تلاش برای استخدام افراد مشکل داریم. دوم این که ما می‌توانیم قیمت‌ها را افزایش دهیم. ما در مقابل افزایش قیمت‌ها مقاومت نمی‌کنیم.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha