۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
ارزش ۲۴۲ میلیون دلاری صادرات بخش صنعت، در فروردین ماه

ارزش ۲۴۲ میلیون دلاری صادرات بخش صنعت، در فروردین ماه

براساس گزارش وزارت صمت، مجموع صادرات بخش صنعت در ماه نخست امسال ۲۵۵ هزار تن به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش بازار، از این میزان، محصولات پلیمری بیش از ۳۰ درصد ارزش کل صادرات بخش صنعت را به خود اختصاص داده اند. بر این اساس این گزارش، در فروردین امسال ۶۱ هزار تن محصولات پلیمری به ارزش ۷۶ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد در ارزش و ۲۵ درصد در وزن افزایش یافته است.

محصولات شیمیایی نیز با صادرات بیش از ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۵۳ میلیون دلار حدود ۲۲ درصد از ارزش کل صادرات محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد در وزن و ۱۸ درصد در ارزش افزایش داشته است.

نساجی، پوشاک و کفش سومین بخشی است که بیشترین سهم از ارزش صادرات کالاهای صنعتی را که بیش از ۱۲ درصد است، در ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است. در این مدت ۱۶ هزار تن محصول بخش نساجی، پوشاک و کفش به ارزش ۳۱ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد در وزن و ۱۳ درصد در ارزش کاهش داشته است.

همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت، سهم ماشین سازی، تجهیزات و لوازم خانگی هر کدام بیش از ۱۰ درصد، محصولات سلولزی بیش از ۶ درصد، صنایع برق و الکترونیک بیش از ۵ درصد، خودرو و نیروی محرکه بیش از یک درصد و صنایع نوین، پیشرفته و دارو ۸ درصد کل ارزش صادرات محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده اند.

بر این اساس در ماه نخست سال گذشته، در بخش ماشین سازی و تجهیزات حدود ۲۵ میلیون دلار، در بخش لوازم خانگی ۲۵ میلیون دلار، در بخش سلولزی ۱۵ میلیون دلار، در بخش صنایع برق و الکترونیک ۱۳ میلیون دلار، در بخش خودرو و نیروی محرکه ۳ میلیون دلار و در بخش صنایع نوین، پیشرفته و دارو ۲ میلیون دلار محصول صادر شده است.

ارزش کل صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و میعانات گازی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی و صنعت (کلیه صنایع تولیدی به جز صنایع فوق) در فروردین امسال، بیش از هفت میلیون تن به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار بوده است که ۷ درصد از کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha