۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
حذف واسطه میان  کشاورزان و مصرف کنندگان با یک نرم افزار /  ۱۱ ماه تلاش  برای ثبت یک برند؟
ایده های نو در گفتگو با بازار

حذف واسطه میان کشاورزان و مصرف کنندگان با یک نرم افزار / ۱۱ ماه تلاش برای ثبت یک برند؟

در هر جامعه ای مشکلات بسیاری وجود دارد که شاید به نظرمان برای حل آنها باید منتظر بود تا دولتمردان چه اقدامی می کنند. اما با این حال می توانیم با کمی اراده و تفکری نو برخی از این مشکلات را حل کنیم.

فرحنازسپهری؛ خبرگزاری بازار- دغدغه بسیاری از ما شاید این باشد که با ایده ای بتوانیم مشکلی را حل کنیم و یا اینکه بتوانیم برای عده ای اشتغال فراهم کنیم. البته بسیاری از این ایده ها گاه در نیمه راه ناتمام می ماند و یا به نتیجه ای نمی انجامد؛  با این وجود نباید دلسرد شد و باید از نو آغاز کرد. در این میان علیرضا قاضی یکی ازجوانان نوآور است که دست به راه اندازی استارتاپ بازار روز ایرانیان زده است تا بتواند مشکلی را با ایده نو خود حل کند. با وی به گفتگو نشستیم تا برایمان از مشکلات و فعالیت کسب و کارش بگوید.
 
همکاری جوان نوآور و پدرش برای راه اندازی یک پلتفرم

وی در ابتدای گفتگو از همکاری خودش و پدرش برای اه اندازی این کسب و کار گفت: در سال ۱۳۹۷ بعد از تقریبا ده سال تجربه کار در حوزه کشاورزی با پشتیبانی پدر از ایده یکدل شدیم تا  پلتفرمی تهیه کنیم برای حل یکی از مشکلات موجود در تبادلات بین شهر و روستا.
این جوان ادامه داد: با همکاری چند نفر از دوستان که در بحث فنی از تجربیاتشان استفاده کردیم با نوشتن یک مسیر و بررسی نقشه راه به سمت شرکت در مراکز رشد دانشگاهی رفتیم. بعد از تقریبا یک ماه کار اداری توانستیم در مرکز رشد خواجه نصیر پذیرفته بشویم و طبق وعده ای که دادیم ۶ ماهه کار پیش تولید را انجام دادیم و در بهمن سال گذشته به نسخه نهایی رسیدیم. نسخه نهایی تقریبا الان چکش های لازم را خورده و اکنون که داریم صحبت می کنیم، داریم کم کم خودمانن را آماده لانچ (عرضه) نهایی می کنیم.

پلتفرمی برای تسهیل مبادلات شهری و روستایی

قاضی به توضیح پلتفرم پرداخت و افزود: این پلتفرم ما با هدف تسهیل مبادلات شهری و روستایی و یک پلی برای رفع نیازهای دو طرف تولید و عرضه است، تا با شناسایی هدفمند نیازهای هر دو طرف در نوسانات قیمت و در مشکلات عدم دسترسی به تکنولوژی و حمل و نقل مناسب، در نهایت مردم انتقاع کامل را از قیمت و کیفیت ببرند.
در خصوص چگونگی قیمت گذاری محصولات از وی پرسیدیم که اینطور پاسخ داد: قیمت را کاملا کشاورزان مدیریت می کنند و با توجه به کم شدن دست ها برای رسیدن محصول به عرضه نهایی هم انتفاع کامل را تولید کننده بهره مند می شود و هم قیمت بهتر به دست عرضه کننده می رسد.

همچنین به گفته این موسس استارتاپ محصولات ارگانیک در فاز اول به توت فرنگی کاملا طبیعی، تخم مرغ عسل و روغن محلی تقسیم می شود.  قاضی معتقد است با اتصال مستقیم عرضه کننده به تولید کننده، کم کم واسطه ها کنار می روند و به قیمت و کیفیت محصولات کمک شایانی می شود.
وی استفاده از تولید محتوا به صورت متنی تصویری و صوتی برای معرفی کسب و نام برد و درا دامه به مشتریانش اشاره کرد و گفت: فعلا منطقه دشت ورامین که به انبار غلات و منطقه شهر ری که انبار سبزی و صیفی و شهریار و دماوند انبار های میوه استان بیشترین بازار را تشکیل داده اند که تقریبا ۱۱۰۰ عضو فعال بدون تبلیغ مستقیم و حتی لانچ داریم که ۶۷۰ نفر آن ها تولید کننده هستند.

ثبت برند ۱۱ ماه طول کشید

همچنین این جوان ایده پرداز با بیان اینکه بزرگترین چالش بعد از بحث مالی برای تجهیزات زیرساخت و کمپین های تبلیغاتی فقط و فقط قوانین دست و پاگیر و سنگ جلو پای کسب و کار هستنند. گفت: برای مثال ثبت برند ما در مرکز معنوی حدودا ۱۱ ماه طول کشید و ثبت شرکت بیش از ۳ ماه که جای تعجب دارد. که واقعا نیاز به اصلاح قوانین و تسهیل روند ثبت نام و گرفتن مجوز است. همچنین باور می کنید سامانه رسانه دیجیتال حدود دو ماه است جواب تلفن نمی دهد و یک مجوز ساده نمی توان گرفت؟ باور می کنید یک ماه است سایت سامانه ثبت شرکت ها فقط در ساعات اداری کار می کند.

در عین حال که قاضی در خصوص صندوقها و شتابدهنده معتقد است متاسفانه این سبد ها بیشتر به انتقاع مستقیم خود فکر می کنند تا انتفاع طرفین و بازار. بعلاوه هرجا رفتیم قرارداد های کاملا یک طرفانه برای پیشبرد اهداف خودشان بوده است.
 وی از معاونت زنان ریاست جمهوری به عنوان تنها ارگانی یاد کرد که که در این یکسال بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای حل یکی از اهداف این مجموعه که بازاریابی و فروش برای زنان سررپرست خوانوار است پشتیبانی لجستیک و مشاوره ای بوده است و در حالی که هیچ ازگان دیگر قدمی برنداشتند.
در پایان هم به گفته این موسس بازار روزایرانیان امسال تمرکز روی بحث صنایع دستی و تولیدات مرتبط با میوه و سبزی داریم تا بلکه قدم کوچکی برای پیشبرد این مهم برداریم.

کد خبر: ۱۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha