۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
 پیش بینی افزایش تجارت خارجی هند با روسیه و سریلانکا

پیش بینی افزایش تجارت خارجی هند با روسیه و سریلانکا

تجارت هند با روسیه و سریلانکا طی دو ماه آینده به ۸ تا ۹ میلیارد دلار خواهد رسید و به گفته وزیر بازرگانی هند: فروش بر حسب روپیه یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود.

به گزارش بازار، وزیر بازرگانی هند گفت: فروش بر حسب روپیه یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود. بی. سوبراهمانیام وزیر بازرگانی به خبرنگاران به نقل از تایمز آو ایندیا گفت که حجم کل تجارت هند با روسیه و سریلانکا طی دو ماه آینده می‌تواند به ۸ تا ۹ میلیارد برسد که به دلیل مجوز رگولاتور هند برای پرداخت بر حسب روپیه است. این مقام گفت: فروش بر حسب روپیه یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود. سوبراهمانیام بدون اشاره به جزئیات تجارت برای هر کشور گفت: طی دو ماه آینده پیش بینی تجارت ۸ تا ۹ میلیارد دلاری با روسیه و سریلانکا را دارم. گفته شد که در ماه گذشته بانک مرکزی هند به پرداخت روپیه در تجارت خارجی مجوز داده که معاملات تجاری با شرکای خود در روسیه و کشورهای جنوب آسیا را تسهیل نموده است.

تایمز آو ایندیا گفت: واردات هند از روسیه، عمدتاً نفت خام، بین پایان ماه جولای تا ۲۴ فوریه نزدیک به ۵ برابر افزایش یافت و به ۱۵ میلیارد دلار رسید. این روزنامه افزود در همان زمان، صادرات در آن دوره از ۱.۳۴ میلیارد دلار به ۸۵۲.۲۲ میلیون دلار به دلیل عدم وجود سازوکار پرداخت با روسیه که تحت تحریم قرار گرفته، کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha